Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2007, 11:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2007, 12:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
"splatter" skrev:
1,4 og 1,6 har ikke ens slaglængde men de har ens borring
den her hopper jeg lige med på, da jeg har en kammi der såørger til hvilke løsninger der er til hans polo 6nér med 1,6 motor (ud over kompressor/turbo) man kan montere en 16V top på 8V blokken? eller er det kun at man kan montere 1,6 krumtap,plejlstænger+stempler (måske minus stempler?) på en 1,4 16V ?

er det forstået helt forkert? hvis man skal bygge en 1,6 16V maskine? og hvad vinder man ved det på sådan en fætter. hvilke knaster ville være gode. feks sender man dem bare ned til westspeed og så er det godt nok som et 1.upgrade?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2007, 13:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
man bygger det hele på 1,6 aea /aee blokken

kontakt ham her http://www.nibebilsyn.dk/default.asp?ID=99 han ved noget om det 8)

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 00:10 
Offline

Tilmeldt: 03 aug 2008, 17:40
Indlæg: 2
så vidt jeg kan se via ETKA har de samme plejelstænger bare ikk samme stempler
og kompression er 10,5 på 16v motoren
og 10.0 på 8v motoren
så der skal der bare høvles 0.4 mm a blokke på 8v`eren

det er hva jeg har fundet frem til


(er selv ved og rode med min 1.6 aee motor og et 16v topstykke)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team