Ravnen skrev:
Der er ikke noget galt med ideen, man skal bare være opmærksom på to ting...
Hvor lang tid vil det tage at nedkøle den mængde væske der er i systemet..
og hvor kort tid vil det tage at varme det op igen...
Nu tager det en motor omkring 10 mins med FULD skrald at varme 6 liter kølervæske op til 90-100 grader hvis du har pillet thermostaten ud... Omkring 1-2 mins hvis du har sat thermostaten i... Ud fra dette, så er det slet ik umuligt at holde kølevæske nede i temp.
Har set en traktortrækker med en mega vandbeholder/chargecooler. AC station ved siden af til at køle. Stationen blev koblet fra 10-5 mins før start. Væsken er omkring minus 20 grader ved start, og mener han sagde den var 40 da han nogede til enden... Tror han sagde der var 15 liter på systemet. Og det er til en motor der laver 2200 diesel hk, og køre i 10-15 sek...
Jeg tror du skal passe på med at sammenligne en traktortrækker med en bil (dragracer), der er flere punkter hvor forholdene ikke er de samme, bla. mht. vægt (af system) og tid til rådighed (nedkøling), hvor meget varme en diesel (måske metanol) kontra benzin motor producerer af varme m.v..