møffe skrev:
og så er vi så tilbage til en anden tråd. (beklager hijacker lige lidt mere) altså moralen. kina er noget skod så længe der ingen erfaring er med det. så er det bedre at vælge noget testet. men det bliver kun testet hvis nogen hopper ud i det. og det er noget de fleste gerne vil ligge flere penge for at få. så længe man selv ikke skal ligge de sure penge i at være den første hvor det mis/lykkedes at få resultater ud af det valgte billige produkt! men nogen skal jo prøve dem.
og det er jo så der at garret og KKK kommer ind i billedet, nogen prøvede dem for mange år siden, de valgte at satse og idag er det velrenomerede firmaer der skal bruge mange penge på at udvikle og udtænke nye ideer fordi at alle kan købe en turbo til 10000kr og kopiere den + masseproducere den til billigere penge pga de ikke skal have faciliteterne til udvikling.kun produktion. hvis alle havde den mentalitet så var vi nok en stor flok mennesker der var på den. så kunne vores lønninger jo nok forsvares over for vores arbejdsgivere.
alt i alt. så skal man jo nokåbne øjnene engang imellem og indrømme at det er de store firmaer der har udviklingen som styre fremtidens produkter. og det skal naturligvis støttes. at nogen så ikke har råd til det pga de høje priser (som igen er pga skæv konkurence) ja sådan er livet jo bare.
jeg indså for mange år siden at jeg ikke har råd til en helt ny AMG mercedes. det betyder så at jeg ikke kan købe sådan en. sådan er det bare. det forholder jeg mig til altid. råd, ikke råd.
kan nemt se det fra din synspunkt. kan li tuning af biler vs SU. det er ikke nemt. men måske du så har valgt en forkert udd eller har valgt et forkert tidspunkt at bruge penge på.
har alt respekt for at du har fået det resultat du har for dine midler. og havde det været de "ægte" produkter så ville det ha kostet en del mere. men det ændre ikke på at hvis du starter en virksomhed hvor du ligger mandetimer til for at bygge noget +udvikle og teste for at den 1. mand bare kopiere produktet og får en flok børn i kina/indien til at lave det med 200% mere fortjeneste og til 1/3 del af prisen.. så vil du jo nok se det fra en lidt anden side.
og det er så det man altid skal forholde sig til..
jeg siger ikke at jeg er hellig. jeg er bare ikke kommet så langt i turboudbygning endnu at jeg skal forholde mig til de priser. min garreth T3 er stadig fin til mig.
Jeg er lidt i tvivl om om jeg overhovedet gider kommentere dit indlæg. Du har læst mig og Ravnens debat - Der kan du læse hvordan tingene hænger sammen mht. din generelle Kina betragtning...
I denne tråd vælger jeg at forholde mig til det i dit indlæg som jeg mener i rimeligt omfang rammer det emne trådens skaber har haft i tankerne.
Igen -
Grunden til at jeg ville være lidt forsigtig med NETOP disse "Black tag" turboer er at det var disse der i "forhistorisk" tid stod for nok 95% af Kina turbo havarier (Jeg har set LIMEDE kompressorhuse flække!!!!). Det var ene og alene disse turboer der gav Kina turboerne et dårligt ry dengang. Det er selvfølgelig synd og skam da der faktisk kommer ret fine ting der ude fra nu.
Mit råd til trådens ejermand er derfor at være forsigtig med NETOP de der turboer - Og igen havde JEG nok være så forsigtig at jeg havde valgt noget andet.
At du blander min angivligt dårlige morale ind i din egen, og i mine øjne komplet tåbelige Kina betragtning, det må stå helt for din regning!!!
Det er netop GOD moral fra min side at dele min OBJEKTIVE viden med trådens ejer med henblik på at ruste ham bedre til at tage den for ham bedste beslutning.