Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 16:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 09:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
møffe skrev:
Havneren skrev:
fraguzz skrev:
hehe ja jeg kan godt købe bare 1.. men fragten er så temlig dyr


Ja... Altså 900kr LYDER jo umiddelbart billigt, men når det hele kommer oven i løber det jo temlig godt op alligevel. HVIS der så overhovedet er lidt at spare er spørgsmålet jo om det kan betale sig at spare de penge. Ingen garanti, ikke et "prøvet" produkt, ingen garanti for at varene overhovedet kommer frem/bliver sendt. Det er nok en smagssag.
men bliver det ikke kun et testet produkt hvis nogen prøver det?


Jooo det kan man sige - Men det bliver ikke af mig i hvert fald. Som sagt tidligere har jeg læst om dårlige erfaringer med netop "Black tag" turbo. Det er godt nok nogle år siden og nogle år i Kinas produkt historik er godt nok nærmest forhistorisk. "Black tag" turboerne er sikkert blevet meget bedre siden da, men jeg vælger nu at holde mig fra lige netop dem og så købe noget mere prøvet i stedet...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 10:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
og så er vi så tilbage til en anden tråd. (beklager hijacker lige lidt mere) altså moralen. kina er noget skod så længe der ingen erfaring er med det. så er det bedre at vælge noget testet. men det bliver kun testet hvis nogen hopper ud i det. og det er noget de fleste gerne vil ligge flere penge for at få. så længe man selv ikke skal ligge de sure penge i at være den første hvor det mis/lykkedes at få resultater ud af det valgte billige produkt! men nogen skal jo prøve dem.

og det er jo så der at garret og KKK kommer ind i billedet, nogen prøvede dem for mange år siden, de valgte at satse og idag er det velrenomerede firmaer der skal bruge mange penge på at udvikle og udtænke nye ideer fordi at alle kan købe en turbo til 10000kr og kopiere den + masseproducere den til billigere penge pga de ikke skal have faciliteterne til udvikling.kun produktion. hvis alle havde den mentalitet så var vi nok en stor flok mennesker der var på den. så kunne vores lønninger jo nok forsvares over for vores arbejdsgivere.

alt i alt. så skal man jo nokåbne øjnene engang imellem og indrømme at det er de store firmaer der har udviklingen som styre fremtidens produkter. og det skal naturligvis støttes. at nogen så ikke har råd til det pga de høje priser (som igen er pga skæv konkurence) ja sådan er livet jo bare.

jeg indså for mange år siden at jeg ikke har råd til en helt ny AMG mercedes. det betyder så at jeg ikke kan købe sådan en. sådan er det bare. det forholder jeg mig til altid. råd, ikke råd.

kan nemt se det fra din synspunkt. kan li tuning af biler vs SU. det er ikke nemt. men måske du så har valgt en forkert udd eller har valgt et forkert tidspunkt at bruge penge på.

har alt respekt for at du har fået det resultat du har for dine midler. og havde det været de "ægte" produkter så ville det ha kostet en del mere. men det ændre ikke på at hvis du starter en virksomhed hvor du ligger mandetimer til for at bygge noget +udvikle og teste for at den 1. mand bare kopiere produktet og får en flok børn i kina/indien til at lave det med 200% mere fortjeneste og til 1/3 del af prisen.. så vil du jo nok se det fra en lidt anden side.

og det er så det man altid skal forholde sig til..

jeg siger ikke at jeg er hellig. jeg er bare ikke kommet så langt i turboudbygning endnu at jeg skal forholde mig til de priser. min garreth T3 er stadig fin til mig.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 14:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
en GARRETT T25 koster ca 600kr! altså når bilfabrikkerne køber den til førstegangsmontering. værd at tænke over, synes jeg. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 14:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2006, 13:19
Indlæg: 32
ja tænk lige på at KKK har en fabrik i Kina så det sådan set også en Kina turbo.

_________________
Min biler 4wd 4cyl 4 knastakseler 400 hk ups mangler 190 hk er på vej.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 19:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
møffe skrev:
og så er vi så tilbage til en anden tråd. (beklager hijacker lige lidt mere) altså moralen. kina er noget skod så længe der ingen erfaring er med det. så er det bedre at vælge noget testet. men det bliver kun testet hvis nogen hopper ud i det. og det er noget de fleste gerne vil ligge flere penge for at få. så længe man selv ikke skal ligge de sure penge i at være den første hvor det mis/lykkedes at få resultater ud af det valgte billige produkt! men nogen skal jo prøve dem.

og det er jo så der at garret og KKK kommer ind i billedet, nogen prøvede dem for mange år siden, de valgte at satse og idag er det velrenomerede firmaer der skal bruge mange penge på at udvikle og udtænke nye ideer fordi at alle kan købe en turbo til 10000kr og kopiere den + masseproducere den til billigere penge pga de ikke skal have faciliteterne til udvikling.kun produktion. hvis alle havde den mentalitet så var vi nok en stor flok mennesker der var på den. så kunne vores lønninger jo nok forsvares over for vores arbejdsgivere.

alt i alt. så skal man jo nokåbne øjnene engang imellem og indrømme at det er de store firmaer der har udviklingen som styre fremtidens produkter. og det skal naturligvis støttes. at nogen så ikke har råd til det pga de høje priser (som igen er pga skæv konkurence) ja sådan er livet jo bare.

jeg indså for mange år siden at jeg ikke har råd til en helt ny AMG mercedes. det betyder så at jeg ikke kan købe sådan en. sådan er det bare. det forholder jeg mig til altid. råd, ikke råd.

kan nemt se det fra din synspunkt. kan li tuning af biler vs SU. det er ikke nemt. men måske du så har valgt en forkert udd eller har valgt et forkert tidspunkt at bruge penge på.

har alt respekt for at du har fået det resultat du har for dine midler. og havde det været de "ægte" produkter så ville det ha kostet en del mere. men det ændre ikke på at hvis du starter en virksomhed hvor du ligger mandetimer til for at bygge noget +udvikle og teste for at den 1. mand bare kopiere produktet og får en flok børn i kina/indien til at lave det med 200% mere fortjeneste og til 1/3 del af prisen.. så vil du jo nok se det fra en lidt anden side.

og det er så det man altid skal forholde sig til..

jeg siger ikke at jeg er hellig. jeg er bare ikke kommet så langt i turboudbygning endnu at jeg skal forholde mig til de priser. min garreth T3 er stadig fin til mig.


Jeg er lidt i tvivl om om jeg overhovedet gider kommentere dit indlæg. Du har læst mig og Ravnens debat - Der kan du læse hvordan tingene hænger sammen mht. din generelle Kina betragtning...

I denne tråd vælger jeg at forholde mig til det i dit indlæg som jeg mener i rimeligt omfang rammer det emne trådens skaber har haft i tankerne.

Igen -
Grunden til at jeg ville være lidt forsigtig med NETOP disse "Black tag" turboer er at det var disse der i "forhistorisk" tid stod for nok 95% af Kina turbo havarier (Jeg har set LIMEDE kompressorhuse flække!!!!). Det var ene og alene disse turboer der gav Kina turboerne et dårligt ry dengang. Det er selvfølgelig synd og skam da der faktisk kommer ret fine ting der ude fra nu.
Mit råd til trådens ejermand er derfor at være forsigtig med NETOP de der turboer - Og igen havde JEG nok være så forsigtig at jeg havde valgt noget andet.
At du blander min angivligt dårlige morale ind i din egen, og i mine øjne komplet tåbelige Kina betragtning, det må stå helt for din regning!!!
Det er netop GOD moral fra min side at dele min OBJEKTIVE viden med trådens ejer med henblik på at ruste ham bedre til at tage den for ham bedste beslutning.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 22:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
en GARRETT T25 koster ca 600kr! altså når bilfabrikkerne køber den til førstegangsmontering. værd at tænke over, synes jeg. MVH søren
mon ikke de også aftaer lidt mere end 1-2stk/året sådan er det så godt som inden for alle former for handel firmaer imellem.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 22:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
subtimist skrev:
ja tænk lige på at KKK har en fabrik i Kina så det sådan set også en Kina turbo.
mon ikke det er på KKK´s premiser and design,kvalitet etc og ikke et eller andet afkog af tvivlsomme metaller der er (ja havneren skriver) limet sammen. og lønningerne er der jo også en del forskel på. det er ca det alle firmaer går efter. små lønninger, samme kvalitet,større fortjeneste. mon ikke vi alle ville gøre det hvis vi kunne.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Senest rettet af møffe 24 nov 2007, 22:49, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2007, 22:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Havneren skrev:
møffe skrev:
og så er vi så tilbage til en anden tråd. (beklager hijacker lige lidt mere) altså moralen. kina er noget skod så længe der ingen erfaring er med det. så er det bedre at vælge noget testet. men det bliver kun testet hvis nogen hopper ud i det. og det er noget de fleste gerne vil ligge flere penge for at få. så længe man selv ikke skal ligge de sure penge i at være den første hvor det mis/lykkedes at få resultater ud af det valgte billige produkt! men nogen skal jo prøve dem.

og det er jo så der at garret og KKK kommer ind i billedet, nogen prøvede dem for mange år siden, de valgte at satse og idag er det velrenomerede firmaer der skal bruge mange penge på at udvikle og udtænke nye ideer fordi at alle kan købe en turbo til 10000kr og kopiere den + masseproducere den til billigere penge pga de ikke skal have faciliteterne til udvikling.kun produktion. hvis alle havde den mentalitet så var vi nok en stor flok mennesker der var på den. så kunne vores lønninger jo nok forsvares over for vores arbejdsgivere.

alt i alt. så skal man jo nokåbne øjnene engang imellem og indrømme at det er de store firmaer der har udviklingen som styre fremtidens produkter. og det skal naturligvis støttes. at nogen så ikke har råd til det pga de høje priser (som igen er pga skæv konkurence) ja sådan er livet jo bare.

jeg indså for mange år siden at jeg ikke har råd til en helt ny AMG mercedes. det betyder så at jeg ikke kan købe sådan en. sådan er det bare. det forholder jeg mig til altid. råd, ikke råd.

kan nemt se det fra din synspunkt. kan li tuning af biler vs SU. det er ikke nemt. men måske du så har valgt en forkert udd eller har valgt et forkert tidspunkt at bruge penge på.

har alt respekt for at du har fået det resultat du har for dine midler. og havde det været de "ægte" produkter så ville det ha kostet en del mere. men det ændre ikke på at hvis du starter en virksomhed hvor du ligger mandetimer til for at bygge noget +udvikle og teste for at den 1. mand bare kopiere produktet og får en flok børn i kina/indien til at lave det med 200% mere fortjeneste og til 1/3 del af prisen.. så vil du jo nok se det fra en lidt anden side.

og det er så det man altid skal forholde sig til..

jeg siger ikke at jeg er hellig. jeg er bare ikke kommet så langt i turboudbygning endnu at jeg skal forholde mig til de priser. min garreth T3 er stadig fin til mig.


Jeg er lidt i tvivl om om jeg overhovedet gider kommentere dit indlæg. Du har læst mig og Ravnens debat - Der kan du læse hvordan tingene hænger sammen mht. din generelle Kina betragtning...

I denne tråd vælger jeg at forholde mig til det i dit indlæg som jeg mener i rimeligt omfang rammer det emne trådens skaber har haft i tankerne.

Igen -
Grunden til at jeg ville være lidt forsigtig med NETOP disse "Black tag" turboer er at det var disse der i "forhistorisk" tid stod for nok 95% af Kina turbo havarier (Jeg har set LIMEDE kompressorhuse flække!!!!). Det var ene og alene disse turboer der gav Kina turboerne et dårligt ry dengang. Det er selvfølgelig synd og skam da der faktisk kommer ret fine ting der ude fra nu.
Mit råd til trådens ejermand er derfor at være forsigtig med NETOP de der turboer - Og igen havde JEG nok være så forsigtig at jeg havde valgt noget andet.
At du blander min angivligt dårlige morale ind i din egen, og i mine øjne komplet tåbelige Kina betragtning, det må stå helt for din regning!!!
Det er netop GOD moral fra min side at dele min OBJEKTIVE viden med trådens ejer med henblik på at ruste ham bedre til at tage den for ham bedste beslutning.


jeg syntes at det sjove er at du vil ikke vælge en form for turbo fra et sted men en anden billig model er okay. er det okay fordi at du har gode erfaringer.. jeg gætter på ja. men der skal være nogen til at teste et nyt produkt for at få en erfaring, om det så er godt/skidt . måske er der en mulighed for at det kan være noget endnu billigere "guld" der er gravet frem.

BTW. har hørt at turboerne flyder rundt på de svenske autoophuggeres lagre, og kan verves for billige penge.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2007, 02:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
møffe skrev:
Havneren skrev:
møffe skrev:
og så er vi så tilbage til en anden tråd. (beklager hijacker lige lidt mere) altså moralen. kina er noget skod så længe der ingen erfaring er med det. så er det bedre at vælge noget testet. men det bliver kun testet hvis nogen hopper ud i det. og det er noget de fleste gerne vil ligge flere penge for at få. så længe man selv ikke skal ligge de sure penge i at være den første hvor det mis/lykkedes at få resultater ud af det valgte billige produkt! men nogen skal jo prøve dem.

og det er jo så der at garret og KKK kommer ind i billedet, nogen prøvede dem for mange år siden, de valgte at satse og idag er det velrenomerede firmaer der skal bruge mange penge på at udvikle og udtænke nye ideer fordi at alle kan købe en turbo til 10000kr og kopiere den + masseproducere den til billigere penge pga de ikke skal have faciliteterne til udvikling.kun produktion. hvis alle havde den mentalitet så var vi nok en stor flok mennesker der var på den. så kunne vores lønninger jo nok forsvares over for vores arbejdsgivere.

alt i alt. så skal man jo nokåbne øjnene engang imellem og indrømme at det er de store firmaer der har udviklingen som styre fremtidens produkter. og det skal naturligvis støttes. at nogen så ikke har råd til det pga de høje priser (som igen er pga skæv konkurence) ja sådan er livet jo bare.

jeg indså for mange år siden at jeg ikke har råd til en helt ny AMG mercedes. det betyder så at jeg ikke kan købe sådan en. sådan er det bare. det forholder jeg mig til altid. råd, ikke råd.

kan nemt se det fra din synspunkt. kan li tuning af biler vs SU. det er ikke nemt. men måske du så har valgt en forkert udd eller har valgt et forkert tidspunkt at bruge penge på.

har alt respekt for at du har fået det resultat du har for dine midler. og havde det været de "ægte" produkter så ville det ha kostet en del mere. men det ændre ikke på at hvis du starter en virksomhed hvor du ligger mandetimer til for at bygge noget +udvikle og teste for at den 1. mand bare kopiere produktet og får en flok børn i kina/indien til at lave det med 200% mere fortjeneste og til 1/3 del af prisen.. så vil du jo nok se det fra en lidt anden side.

og det er så det man altid skal forholde sig til..

jeg siger ikke at jeg er hellig. jeg er bare ikke kommet så langt i turboudbygning endnu at jeg skal forholde mig til de priser. min garreth T3 er stadig fin til mig.


Jeg er lidt i tvivl om om jeg overhovedet gider kommentere dit indlæg. Du har læst mig og Ravnens debat - Der kan du læse hvordan tingene hænger sammen mht. din generelle Kina betragtning...

I denne tråd vælger jeg at forholde mig til det i dit indlæg som jeg mener i rimeligt omfang rammer det emne trådens skaber har haft i tankerne.

Igen -
Grunden til at jeg ville være lidt forsigtig med NETOP disse "Black tag" turboer er at det var disse der i "forhistorisk" tid stod for nok 95% af Kina turbo havarier (Jeg har set LIMEDE kompressorhuse flække!!!!). Det var ene og alene disse turboer der gav Kina turboerne et dårligt ry dengang. Det er selvfølgelig synd og skam da der faktisk kommer ret fine ting der ude fra nu.
Mit råd til trådens ejermand er derfor at være forsigtig med NETOP de der turboer - Og igen havde JEG nok være så forsigtig at jeg havde valgt noget andet.
At du blander min angivligt dårlige morale ind i din egen, og i mine øjne komplet tåbelige Kina betragtning, det må stå helt for din regning!!!
Det er netop GOD moral fra min side at dele min OBJEKTIVE viden med trådens ejer med henblik på at ruste ham bedre til at tage den for ham bedste beslutning.


jeg syntes at det sjove er at du vil ikke vælge en form for turbo fra et sted men en anden billig model er okay. er det okay fordi at du har gode erfaringer.. jeg gætter på ja. men der skal være nogen til at teste et nyt produkt for at få en erfaring, om det så er godt/skidt . måske er der en mulighed for at det kan være noget endnu billigere "guld" der er gravet frem.

BTW. har hørt at turboerne flyder rundt på de svenske autoophuggeres lagre, og kan verves for billige penge.


Skal jeg tolker dit indlæg som om du mener jeg burde have holdt mine informationer omkring de FORHISTORISKE "Black tag" turboer for mig selv så chancerne var større for at trådens indehaver kunne have blevet "vores" prøveklud?

Jeg er på ingen måde enig i den betragtning! Det er dårlig moral...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Senest rettet af Havneren 25 nov 2007, 02:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2007, 02:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
møffe skrev:
subtimist skrev:
ja tænk lige på at KKK har en fabrik i Kina så det sådan set også en Kina turbo.
mon ikke det er på KKK´s premiser and design,kvalitet etc og ikke et eller andet afkog af tvivlsomme metaller der er (ja havneren skriver) limet sammen. og lønningerne er der jo også en del forskel på. det er ca det alle firmaer går efter. små lønninger, samme kvalitet,større fortjeneste. mon ikke vi alle ville gøre det hvis vi kunne.


Limet ja... Heldigvis kun set ved netop "Black tag" og det er flere år siden - Som sagt - forhistorisk i Kina turbo historik.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team