Runesm skrev:
Morten VJ skrev:
Men spørgsmålet er om det er besværet værd.
Da jeg har set tal der siger ca. 7 ekstra hk på en motor der yder 200 hk,
på en suge motor.
Hold da fast mand, med det tal i baghovedet vil jeg overhovedet ikke mene det er besværet værd.
Desuden tror jeg du stort set kan placere dem hvor du vil i hver runner, bare ikke det bliver så højt oppe at noget af benzinen kan vandre fra en cylinder til en anden før det bliver suget ind.
Tænk fx på en bil med monopoint eller karburator, der sidder det langt væk også, men bilen kan sagtens både køre og yde fint.
Gør det som du finder nemmest vil mit råd være.
En video, M3 med staged stand off injectors og spjældhuse. De starter først når der er kommet lidt belastning på
http://www.youtube.com/watch?v=GeC9gnuQ-dYEndnu end video, Renault F1 med stand off injectors.
http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwoc ... re=relatedGAD vidst hvor store de dyser er

Monopoint, og enkelt karburator, har som regel en kort manifold, med en form for opvarmning, og små huller for at holde hastigheden oppe.
Klippet af BMW'en viser faktisk ret godt problematikken med dyser monteret langt væk.
Først og fremmest bliver de aktiveret ved høje omdrejninger, og fuldt åbent spjæld.
Eller kører den på dyser monteret tæt på topstykket.
Manifolden er kort, og Søren kan se benzin dryppe ud af tragtene.
Ikke skide smart på en gadebil med generatoren lige under indsugningen.
Men prøv at tænke på hvad der sker med benzinen hvis dyserne bliver moneteret lige efter pleanum på det oprindelige manifol der stilles spørgsmål til.
Og hvordan du vil programmere dig ud af problemet med en masse benzin der bliver hængende i rørene, indtil at de bliver flået fri grundet hastigheden.
MVh
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html