Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 04:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2009, 08:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvor store de dyser er? ja det er ikke så svært at regne ud hvor store de min. er! er der 8 eller 10 dyser? er der ca 900hk?
det er helt sjovt at se hvordan benzinen driver ned af tragtene. mange ville sige det var helt hen i hegnet.... men det ser nu ud til at virke fint. mærkeligt den ikke køres med luftintag i bremsebænken. kunne godt forestille mig det gør stor forskel.
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2009, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Runesm skrev:
Morten VJ skrev:
Men spørgsmålet er om det er besværet værd.
Da jeg har set tal der siger ca. 7 ekstra hk på en motor der yder 200 hk,
på en suge motor.


Hold da fast mand, med det tal i baghovedet vil jeg overhovedet ikke mene det er besværet værd.
Desuden tror jeg du stort set kan placere dem hvor du vil i hver runner, bare ikke det bliver så højt oppe at noget af benzinen kan vandre fra en cylinder til en anden før det bliver suget ind.
Tænk fx på en bil med monopoint eller karburator, der sidder det langt væk også, men bilen kan sagtens både køre og yde fint.

Gør det som du finder nemmest vil mit råd være.

En video, M3 med staged stand off injectors og spjældhuse. De starter først når der er kommet lidt belastning på :)
http://www.youtube.com/watch?v=GeC9gnuQ-dY
Endnu end video, Renault F1 med stand off injectors. http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwoc ... re=related

GAD vidst hvor store de dyser er :D


Monopoint, og enkelt karburator, har som regel en kort manifold, med en form for opvarmning, og små huller for at holde hastigheden oppe.

Klippet af BMW'en viser faktisk ret godt problematikken med dyser monteret langt væk.
Først og fremmest bliver de aktiveret ved høje omdrejninger, og fuldt åbent spjæld.
Eller kører den på dyser monteret tæt på topstykket.
Manifolden er kort, og Søren kan se benzin dryppe ud af tragtene.
Ikke skide smart på en gadebil med generatoren lige under indsugningen.

Men prøv at tænke på hvad der sker med benzinen hvis dyserne bliver moneteret lige efter pleanum på det oprindelige manifol der stilles spørgsmål til.
Og hvordan du vil programmere dig ud af problemet med en masse benzin der bliver hængende i rørene, indtil at de bliver flået fri grundet hastigheden.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2009, 16:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
blir nød til at sæte mine dyser på rørbøjningerene inden kammeret. en 7-8cm fra flange til toppen. ved ik hvordan det kommer til at fungere desværre.

Ellers må jeg igang med at bygge en manifold selv og sætte dyser noget tættere som på en B23ET-FT


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team