Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 04:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 22:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Supra MK4 skrev:
Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.


Lad mig gætte: Kina/T.Hansen instrument?

En inconelføler ryger nemligt ikke sådan lige af...;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 22:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TTA skrev:
Morten VJ skrev:
Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...


Fantastisk produkt. :damn:

Henvender den sig til seriøse folk?
Hvis ja, hvorfor mangler alle info om sensoren så?
Hvis ja, hvorfor er der ingen responstid opgivet på sensoren?
Hvis ja, hvor er så diameteren henne?
Hvis ja, hvor står materialet sensoren er lavet af henne?

Konklusion: Dyrt T.Hansen.

Måske lidt hårdt, men det er sgu som at sætte en annonce i avisen:
"Brugt nyere rød bil sælges med fin interiør og gode dæk...."


EGT efter turbo fortæller ikke en fandens masse. Hvad er det du vil bruge den sensor til, og hvor varm må din EGT blive efter din turbo?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 09:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2006, 20:14
Indlæg: 129
HenrikGM skrev:
TTA skrev:
Morten VJ skrev:
Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...


Fantastisk produkt. :damn:

Henvender den sig til seriøse folk?
Hvis ja, hvorfor mangler alle info om sensoren så?
Hvis ja, hvorfor er der ingen responstid opgivet på sensoren?
Hvis ja, hvor er så diameteren henne?
Hvis ja, hvor står materialet sensoren er lavet af henne?

Konklusion: Dyrt T.Hansen.

Måske lidt hårdt, men det er sgu som at sætte en annonce i avisen:
"Brugt nyere rød bil sælges med fin interiør og gode dæk...."


EGT efter turbo fortæller ikke en fandens masse. Hvad er det du vil bruge den sensor til, og hvor varm må din EGT blive efter din turbo?
jeg skal bruge den til og hold øje med min motor.. jeg er sikker på man kan finde flere data på plx side...
http://www.plxdevices.com/sensormodules.html

Tech Specs

Physical Dimensions 2" x 2.875" x 1.125" (52mm x 75mm x 28mm) L x W x H Accuracy ~5 Deg C (~9 Deg F) Accuracy ~1 PSI Measurement Range 0-1023 Deg C (32-1873 Deg F) Measurement Range 0-150 PSi Analog Outputs Linear 0-5V (Driving Current 20mA) Operating Voltage 8V-18V Power Consumption 0.3 Watts Operating Temperature 0 - 85 Deg C Sensor One K-Type Thermocouple Enclosure Extruded Aluminum

_________________
Hilsen Tommy Andersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2009, 19:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.


Lad mig gætte: Kina/T.Hansen instrument?

En inconelføler ryger nemligt ikke sådan lige af...;-)


:tooth: nej det var faktisk et ret dyr SARD produkt.

Er der nogen der har prøvet og måle forskellen på EGT, på de to forskellige steder.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2009, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Egt uret vildleder desværre oftere end det vejleder, idet at placering aldrig er ideel og 2 motore aldrig er helt ens.

Jeg bruger mit Egt-ur til 2 ting.

1. At aflæse temperaturen ved fuld gas (hvis den pludselig er 100 grader varmere end normalt er der nok noget galt!)

2. At aflæse temperaturen EFTER jeg lige har brændt fingrene på en lun manifold/turbo.


Sidstnævnte kan også klares med en temperatur pistol (Hvilket henrik GM beviste ret godt med et stort grin på læben, da jeg brændte mig under justering af min wastegate! :damn: )


konklusion : Brug hellere pengene på en ordenlig wideband lambdasonde og et dertilhørende ur. http://www.innovatemotorsports.com/products/xd16.php

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 12:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
har endeligt fået mit wideband kit hjem fra innovate. den skal monteres på min cosworth 4x4 sierra. men er ikke blevet klogere af at læse gamle tråde her på PF.

downpipen er i 3", den std lambdasonde sidder i udshuset. er den mere solid bygget end en wideband?

er 30cm fra turbo det rigtige svar eller er det sagen uvedkommende hvor placeringen er? man kan trodsalt måle det ved afgangen også?

den bliver fastmonteret så levetiden skal være så lang som muligt på den.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 13:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Prøv at kigge i manualen. Der står nogle godt råd vedr. monteringsposition og varmeafledning.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 13:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
syntes jeg har gjort, men kan ikke finde noget om det. men søger bare lidt mere efter info.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 15:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et sted imellem 30 cm og 1 m fra turboen.
Min sidder ca en meter fra turboen og har holdt i ca 5 år.

Det værste for en wb sensor er at den bliver for varm.
dels måler den forkert, men den mister lidt levetid hvergang den bliver overhedet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team