Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 13:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
lqs skrev:
hvorfor er det lige at moment og heste ligger på to forskellige udskrifter?
altså det fra den tekniske skole?
MVH søren

Ingen anelse.

Grunden til jeg fik den rullet var mere for at kunne lukke munden på kritikere der ikke tror på at den indsugning giver noget. Jeg kan tydeligt mærke forskel.

Til de interesserede.
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
grunden til at optima rulningen ser mere ujævn ud. det program afsætter langt færre/logger punkter end dynomet.
MVH søren

Aha, ja så klog er jeg slet ikke på sådan noget. Men ser jeg helt forkert når det for mig ser ud som om den nye indsugning nok har hjulpet på åndedrættet over 5000 omdr? Det ville vel også være den logiske ændring, hvis der er skiftet fra original til noget "performance"? :?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Det er netop i de høje omd. Det har givet noget. Kanalerne i den gamle manifold er for små/droslet fra fabrikken for at den ikke skulle ligge for tæt på 2,8eren med hk. For så ville de jo ikke sælgte nogen af dem.

Titel:
Medlem

Så Så Søren- GAMMELNOK !!!! lad os løbe 25 omg. på en atletikstadion,og få afgjort hvem af os 2 der er ældst

Nu vil jeg ikke miskreditere nogen af mine kollegaer,det er den samme måling du har fået,der er blot forskel på vejrkorregtionen,denne forskel er = 1,4%

Hvorfor der er forskel på disse faktorer= en forklaring

på udskriften står der også filnavn C;/dynodat/bmw 523i ye55042.acc,det er operatøren der bestemmer hvad der står der,dette er ikke på udskrift nr 2. hvorfor ved jeg ikke,men de skal være identiske for at det er den samme måling = en lidt længere forklaring

Dato og klokkeslæt der står på udskriften = det tidspunkt hvor der udprintes, så en gammel måling vil altid få dato på udprintningstidspunktet
Jeg vil forsøge at få programproducenten til at ændre dette så det bliver tidspunktet for rulningen der gemmes og printes

OPTIMA / DYNOMET sammenligning af disse
Jeg har begge programmer,og har kørt utallige paralelmålinger,de kan være stort set identiske,og til tider være en del forskellige
dette har meget at gøre med antal af signaler pr. rulleomdrejning,midningstider og PC opdateringshastighed =en meget lang forklaring,

Den måling du har fået med 197,1 hk. er den rigtige hvis der er tastet rigtigt vejrdata nr 2 målingen er så med ændret vejrdata der er = +1,4 %

197,1*1,4%=2,7
197,1+2,7=198,8

Hvad målingen havde været hvis der var korrigeret efter EØF normen vides ikke da vi ikke kender luftfugtigheden,men typisk 1-2 % lavere

Er der mere du er i tvivl om er du velkommen til at kontakte mig,og måske jeg kan svare

Mvh Otto

Mester Medlem

Westmus skrev:
lqs skrev:
grunden til at optima rulningen ser mere ujævn ud. det program afsætter langt færre/logger punkter end dynomet.
MVH søren

Aha, ja så klog er jeg slet ikke på sådan noget. Men ser jeg helt forkert når det for mig ser ud som om den nye indsugning nok har hjulpet på åndedrættet over 5000 omdr? Det ville vel også være den logiske ændring, hvis der er skiftet fra original til noget "performance"? :?

netop RPM er utroligt svære at taste rigtigt ind i forbindelse med rulninger. ofte er det alene, der gør at der er forskel i det beregnede moment på udskriften. et godt trick er og se om motoren rammer omdrejningsbegrænseren ved samme rpm.....
MVH søren
ps. OTTO vi kan prøve at løbe omkap på en langside af omtalte stadion.
evt må du tage din rolator til hjælp (den uden motor)

Moderator

lqs skrev:
[ps. OTTO vi kan prøve at løbe omkap på en langside af omtalte stadion.
evt må du tage din rolator til hjælp (den uden motor)

Er det kun mig der gerne vil se dette løb IRL.. :popcorn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

nej kunne være fin underholdning at se sætter med glæde 3 kasse slots på højkant til vinderen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg vil sg også være med til at heppe :up:

Evt kan jeg komme med en sygeplejerske, men vi må da også have en læge og en defilibrator parat...
:lol:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem

OK Søren
Er det så Otterup stadion???og hvilken dato??
Nu skal du vel ikke træne i 4 år ???
Og de 3 kasser slots vil jeg så forære dig, når du har tabt

Otto

Titel:
Mester Medlem

vi gør det den næste gang du holder RULLEDAG. så er der mulighed for at vinde lidt mere end tre kasser billigøl. MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time