Et racer lejer er vel et leje, der har bedre enskaber til og håndtere højer stress påvirkninger, og måske også har en bedre smøre effekt..? jeg er ikke sikker på det, men går da ud fra de ikke er dårliger en standart lejer...!
Ja en ny krumtap bliver helt sikker nødvendig...! skal lige havde nogle priser hjem her efter påsken, hvad en ny original krumtap koster, i forhold til en ny (race)
Men jeg må tage en snak med en kyndig person ved cylinder service, han må kunne fortælle mig, om der er forskel på de stempelringe der køre i en ¨normal¨støbejerns blok, og så de stempel ringe der er til en hårdforcromet foring.
Så må jeg tage beslutningen der. Men tror jeg holder mig til den sikre side og bare få blokken boret .5mm
og monteret med nye stempler
HenrikGM skrev:
[Hej Syncro....
1: Nu antager du at dem der sælger dine fancy lejer ved mere end VW om hvordan man bygger en 18T. 99% sikkert en fejl DU tilfører dit projekt. Du VED ikke hvordan de originale er, men nu sætter du noget på som nogen siger er bedre. Ved du hvilken overfladeruhed, oliefilmstykkelse og tolerance dine "racer" lejer skal køre med? Nej vel?.
Nej det ved jeg ikke endnu

HenrikGM skrev:
[2: Bore en 1,8T blok 0.5mm er absolut no-go hvis du reelt har behov for alle de fancy dele. Du købe fræserlejer, no-limit stænger, og så laver du cylindervæggen tyndere for at det er blokken der går i smadder næste gang? Dit projekt hænger ikke sammen nu..
tror ikke 0.5mm er det store problem Henrik, når der køre stroker kit med 1.5mm over standart størelse, og laver den del flere heste en jeg gør, og nogen sikkert kommer til.
HenrikGM skrev:
[3: Hvis VW mente at der var en fordel med hårdforcromning, så havde de gjort det. Er du klar til at lave det udviklingsarbejde der skal til for at hårdforcrome en VW støbejernsblok? Hvis ja, så ved du altså hvilken legering din blok er lavet af, eller tager du bare endnu en tovlig chance fordi hårdfrocroming lyder fint på tanken?.
Disse tanker er droppet.
HenrikGM skrev:
[Nu lyder det måske lidt hårdt. Tag det som et godt råd, og som kritik der skal få dig til at tænke over hvorfor du vil de ting du vil.
Hvis JEG var DIG:
Køb en ny brugt 1,8T motor, og fælg mellem flg muligheder:
1: Lad være med at skille den ad og brug den som den er(Din turbo er nemligt for lille til at lave power nok til at ødelægge den!)
2: køb 4x Pauter stænger eller tilsvarende, og sæt OEM lejer i. Lad resten være.