Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 02:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: ...
Indlæg: 22 nov 2009, 11:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Det var bare om der var mere effekt i turboen hvis den fik mere ladetryk...
Vidste ikke om der skulle ændres noget specielt for at kunne køre med højt tryk

det var for at få flere hk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2009, 12:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvad er turboen rated til?

tager du eks en turbo der er rated til 600 hk, så er det ofte opgivet sådan at det er sådan ret positiv anskuet. det er slet ikke sikkert at en turbo der er rated til 600 hk, kan lave den effekt på alle applikationer. det er en beregning. man ved blot at der skal en vis luftmængde til en given effekt.

alt dette er ikke nødvendigvis sammenhængende med det faktiske ladetryk. som skrevet før er ladetrykket kun et udtryk for hvad der står udenfor ventilen og venter på at komme ind og udtrykker ikke rigtig noget om det der rent faktisk kommer ind i cylinderen.

det kan nemt forholde sig sådan at problemet er modtryk på turbinesiden som de andre er inde på, men knaster, indsugningsporte i topstykket, plenum udformning, intercooler og rørføring kan også snildt drille dig.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 nov 2009, 12:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Det vil sige at det ville være rigtig godt at montere en studs i udst. Manifolden og de hvad den viser.
Har det nemlig skildt ad så det er nemt nu, men kan siliconeslange holde til at sidde på en studs på udst. Manifolden?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2009, 12:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
der findes noget til at lave det stunt der med, silikone kan ikke holde til temperaturen. det jeg har set flere gøre er at måle trykket i udstødningen med en 5 bars map sensor. som sidder på en studs og så en ca 0,5-0,8 meter lang slange, så tager sensoren ikke skade, da temperaturen ikke kommer op til den.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 nov 2009, 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
tænkte på at sætte en nibbel i, og et stykke kobber rør i den længde de nævner.


vi er enige om at trykket skal måles i manifolden? (mellem turbo og topstykke)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2009, 16:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja til begge dele. lav evt en spiral af kobber eller jern (rustfast..) rør, silikoneslange for resten af vejen.
har du overvejet mine morgentanker?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 nov 2009, 19:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
ang. morgentankerne, snakker jeg meget med en der også køre samme volvo som min og han køre 2 bar på orginal motorstyring uden problemer.

efter denne samtale, har jeg måske et sted som kunne ligge en "prop"
jeg har lagt et billed op af min manifold som jeg har fræst lidt i og tilpasset den perfekt til turboen...

har ikke prøvet manifolden efter den er blevet tilpasset sammen med turboen

kunne der ikke ligge en smule "prop" der?


Vedhæftede filer:
manifolde3.jpg
manifolde3.jpg [ 13.84 KiB | Vist 2461 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2009, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
min hyundai banebil, blev også sur over et vist ladetryk,, der sad en mapsesnor i selve boksen, som belv møgsur når trykket kom meget over 50% mere end originalt,
så cuttede den tændingen

dumme koreaner :|

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 22 nov 2009, 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
den cutter ikke tændingen, jeg kan sagten køre med højere ladetryk, der er bare ikke mere effekt



hvordan går den med keén??


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 23 nov 2009, 10:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Et simpelt gæt som du også selv har berørt lidt: Kan det ikke hænge sammen med indsugningstemperatur? Du kan lave alt det tryk du vil, men hvis temperaturen er for høj er det jo ligemeget. Der kommer ikke mere ilt med ind.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team