Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 06:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

massen1981 skrev:
ok frygtede jeg lidt. men jeg må se hvad der bliver af løsning
der er vel ikke så meget at frygte... der er tale om få hundrede $$$....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Det er jo mig bekendt en LS-baseret motor. Derfor burde du kunne bruge LS1edit, HPTuners og hvad de nu ellers hedder af tuner-suites til den motor+styring. Jeg ved ikke om der skulle være nogen herhjemme der gør sig så meget i LS-baserede motorer at de har købt licenser til at "flashe" ubegrænset mængder af ECU'er. Startspærren kan man købe et lille modul på ebay, eller andre steder der, der deaktiverer. Men læs dig frem på LS1tech.com, hvis ikke du allerede kender til den side, der vil du kunne finde al den information du overhovedet skal bruge + lidt til.

Jeg har selv en 5.7 LS1, men der skal dog Megasquirt på.

Titel:
Mester Medlem

har også en ls1. det er efter min bedste overbevisning en meget overset tunermotor i dk....evt kunne vi slå os sammen om udgifterne? altså til at bruge oem styringen.
MVH søren

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja det er heller ikke min opfattelse at de er så super udbredte i Danmark til trods for at de netop har et kæmpe potentiale. Jeg havde i lang tid tænkt mig at bruge den originale styring, men da det virkede lidt som dødt teritorie i DK med hensyn til hjælp til den slags og jeg mener at soft+hardware kostede omkring 2,5 - 3k (kan sgu ikke helt huske det) Men kom i al fald frem til at det ville være billigere/tæt på samme pris at sætte MS over på. Det er jo desværre godt nok ikke alt man kan køre fra MS boksen, man er jo desværre nødt til at køre wasted spark eller alternativt købe MSD boksen til at køre tændingen.

Men ja det kunne da måske være interessant hvis der var nogen stykker der slog sig sammen om udgifterne til hardwaren, og så kan man mig bekendt køre licenser derudover til hvert køretøj man vil kontrollere. Den originale boks giver virkelig et hav af muligheder for at fintune.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg har en LS2 i min dyt, men lad mig da vide om der er noget jeg kan være behjælpelig med, da jeg er bosat i USA...
www.marylandspeed.com har et rigtigt godt ry, ellers er der helt sikkert mange der kan pege i den rigtige retning på http://www.ls1gto.com/
/Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time