Jeg ville have haft købt et sæt hos GIK turbo i sverige, og det var heller ikke noget problem. De kunne det hele... Da jeg langt om længe modtager pakken, opdager jeg de har sendt på et sæt til en Ford Scorpio 2,0 16V, hvilket jeg ikke mindes fandtes... Så fat i dem igen.. De havde aldrig lavet et sæt til en mondeo så de lånte en bil og lavede lidt opmålinger eftersendte nogle stumper. Men den løsning gik ud på at placere turbo'en oven gearkassen... Det ville jeg ikke have, så derfor jeg lavet en anden manifold. Sættet indeholdt ingen manifold, fordi på scorpioen skulle man bruge std manifolden. I det sæt var der også intercooler og rør med...
Manifolden er stort set det eneste der blev lavet ude i byen ellers er det hjemmelavet det hele... Siden da har jeg fået lavet rustfrirør og motor.
Den nu med neddrejet stempler, hvilket skulle give en kompression sænkning fra 10.0:1 til 8,5:1. Standard toppakning.
Extra benzin er styret af en MF2 med 2 dyser, pas dog på dit benzin tryk. har selv kørt den ind via lambdameter.
Koblingen holdte de 205 hk fint.
Bananmanifolden var dyr, men en sikkerhed for ordenligt flow når jeg kom videre i opbygningen.
Det kørte i første omgang for 25.000 i stumper uden MF2 og dyser.
|