Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 15:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 nov 2002, 10:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hej claus!


hvem har bygget motoren.. eller er det et komplet sæt du har købt, hvad
er den sammen sat af..?? vil meget gerne hører mere om den..

hilsen jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2002, 13:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Det er ikke et færdigt sæt... Jeg har selv stykket det samme.. Fået bygget en manifold og fik renoverede motoren... Du skal dog lige huske på at denne her er en 2,0.. Garret T3 med 60 trim. Jeg kan ikke huske AR. Bananmanifold. MF2, 2 extra dyser, Intercooler. Oliekøler

En kammerat har fået bygget det på sin 1,8 Mondeo..(altså 115 hk udgaven) Det virker også fint, kører forløbig med 0,4-0,5, men kan bestemt godt mærkes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2002, 15:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hej claus!

lort din hjemmeside er lukket ned, kunne virklig godt tænke mig at se
nogle billeder af dit motorrum... ville gerne se placeringer og
rørføringer og sådan.... hvor har din kammi fået lavet det.. hvor meget
måtte du ofre..?? du skriver bananmanifold?? troede ikke man brugte det på
turbobiler..?? hvad har du gjort med komprosion forholdne.??drejet
stempler/ekstra toppakning ???? hvilken intercooler har du brugt, hvor fik
du den fra..og hvem har kørt den ind.... ja har en masse spørgsmål..
men håber du har lidt tålmodighed og har lyst til at svare... hvor
kommer du fra forresten..


hilsen Jesper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2002, 09:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Du kan fange den på www.fordmondeo.subnet.dk/oldpage

Der er lidt billeder men ingen data på turbo osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2002, 14:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hvad med dataerne ... det er dem jeg er mest intresseret i!! billederne
er lige meget da jeg ikk køre escort og ikke regner med at komme til
at eje en mondeo...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2002, 17:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Hej Claus....
Tjae tænkte godt det var dig og din sure mondeo spand...Hvordan går det ellers med den? Var lige inde og lure lidt....
Har jo fået Hondaen ud at køre, men desværre kunne stemplerne ikke holde til at lade med mere end 0,5 bar, og da Iver hev slangen af til Wastegaten og den begyndte at lade med 0,65 gik det galt efter et lille stykke tid. Så nu holder Hondaen hjemme i garagen og Ricky er simpelt hen begyndt at spare sammen til smedede stempler. De skulle efter sigende koste ca. 12 kilo, så man ved da godt hvad feriepengene skal bruges på hehe B-]
Hvad med Carsten og hans blimmer bimmer, hvordan køre den efter han fik opgraderet sin mølle...
Mvh. Hondafreak.

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 01:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Jeg ville have haft købt et sæt hos GIK turbo i sverige, og det var heller ikke noget problem. De kunne det hele... Da jeg langt om længe modtager pakken, opdager jeg de har sendt på et sæt til en Ford Scorpio 2,0 16V, hvilket jeg ikke mindes fandtes... Så fat i dem igen.. De havde aldrig lavet et sæt til en mondeo så de lånte en bil og lavede lidt opmålinger eftersendte nogle stumper. Men den løsning gik ud på at placere turbo'en oven gearkassen... Det ville jeg ikke have, så derfor jeg lavet en anden manifold. Sættet indeholdt ingen manifold, fordi på scorpioen skulle man bruge std manifolden. I det sæt var der også intercooler og rør med...

Manifolden er stort set det eneste der blev lavet ude i byen ellers er det hjemmelavet det hele... Siden da har jeg fået lavet rustfrirør og motor.

Den nu med neddrejet stempler, hvilket skulle give en kompression sænkning fra 10.0:1 til 8,5:1. Standard toppakning.

Extra benzin er styret af en MF2 med 2 dyser, pas dog på dit benzin tryk. har selv kørt den ind via lambdameter.

Koblingen holdte de 205 hk fint.

Bananmanifolden var dyr, men en sikkerhed for ordenligt flow når jeg kom videre i opbygningen.

Det kørte i første omgang for 25.000 i stumper uden MF2 og dyser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 05:14 
Lige lidt info til HondaFreak..

Du kan købe JE-Pistons til alle hondamotorer efter 87. De holder priser omkring $500 for 4 stk. hvilket giver lidt mindre en 12K..

Hvis dine stempler ryger, er det pga. tændingsbangning, hvis den har for mange HK er det plejlstænkerne der bukker sammen. men der skal du op i nærheden af + 100%..

HypHest


Top
  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 17:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
---->>>> Hyphest
Jeg har talt med Christian fra CMR, han mener det er fordi stemplerne er trykket sammen omkring stempelringene og derfor ikke slutter tæt i cylinderen. JE-pistons til Hondamotore efter 87 kan jeg ikke rigtig bruge til noget da min er fra 12/86....måske kan det lade sig gøre, ved det ikke. Mangler stadig svar fra Christian. For mange heste tvivler jeg på, da jeg kun har ladet med 0,65 bar. Der er ihvertfald sket noget med stemplerne om det er det ene eller det andet ved jeg ikke umiddelbart, men smedede stempler skal der ihvertfald i, så hvis der er nogen af jer der ved, hvor man finder sådanne billigt til en prelude fra 86 2,0i 16V, ville det da være en stor hjælp!!!
Mvh. Hondafreak.

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2002, 17:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Skal måske lige tilføje at mit MF2-anlæg med en enkelt dyse kun er kørt løseligt ind men med ekstra benzintrykgsregulator fra et Kleeman kompressorsæt....og at problemet er at olien trykkes ud gennem ventildækslet når den sætter tryk.

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team