Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 18:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2002, 06:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvor stort er hullet i husene, ikke karburatoren, men selve hullet (venturien)?

Prøv og check din tændrør, det kan jo også være sonden der måske ikke måler helt rigtigt, har du målt på motoren med den samme sonde før du monterede husene?

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2002, 13:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej..

Hullet er 40mm, da jeg har fjernet venturien, der er jo ingen dyser i karburatoren så der er vel ingen grund til at der skal skabes høj luft hastighed der.

Sonden er den samme som altid har siddet der, jeg har prøvet måle på den før og der låg den mellem 200-800 mv ved let mellem gas.

Mvh Mads

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2002, 16:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej..

Nu har jeg justeret tps'en til 0V ved lukket spjæld, men ved helt åben spjæld er der kun knap 4V, det har iøvrigt ikke ændre på at den stadig ligger på ca 920mV ved ca 2000omdr. Der er nok ikk meget at gøre andet en at få en ny chip.

Mvh Mads.

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2002, 19:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
TPS´en burde være ligegylidt på din motor, da den kører efter MAP sensoren.

For at få en for fed blanding skal vakuumet i manifolden være mindre end før, når vakuumet er mindre skyldes det at der kommer mere luft ind igennem spjældet så det er jo også i orden. Motorstyringen doserer benzinen efter vakuumet, så hvis det er -0,5 bar åbner den dysen i f.eks. 2mS, er vakuumet nu kun -0,6 åbner den dysen i f.eks. 3mS og derfor får du en federe blanding. Problemet er faktisk er du ikke får en mager blanding, fordi du burde få for meget luft ind (fidusen med spjældhuse :-))

40mm er nok lige i underkanten for en 2L motor.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2002, 21:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej..

Nu er det jo lidt et forsøg og 40mm er jo det der er nemmest at få fat i, hvis det skal billigt. En anden ting er at hullet i topstykket svare til ca 38mm.

Du siger den burde køre magert, kan det ikk være fordi den ikk kan komme ordenligt af med udstødnigen..... der skal noget ud, for at få noget ind, jeg synes heller ikke det giver den effekt som man måske skulle regne med.

Udstødningen er riglig stor med 2,5" gennemstrømnings potter, men hvad kat'en ?

Mvh Mads

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2002, 08:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hejsa
Fed projekt du er igang med.
Det kan være at din computer er gået over på nødprogram og derfor bare køre på fast indstillet parametre. Har du prøvet at få din computer reset. Evt. tage stikket af til din styreboks i et døgn - det skulle resette din computer.
Mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002, 20:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej..

Nu har jeg fået kigget lidt på det.... ECU'en er blevet resat op til flere gange, men det hjæper ikke :-/ en ting jeg har lagt mærke til, er at der ikke er ret meget vakkum i slangerne til map-sensor, benzintryks regulator og bremseforstærker.... hvis man slukker motoren, kan man kun bremse 1 gang... også er det slut....

Mit vakkum bliver taget fra de huller, der før var til choker.... altså lige bag spjældet, kan det være det ?

Er der en måde hvor man kan måle hvor meget vakkum der er ?
Hvor meget skal der ca være ?

Mvh Mads

ps. Alle andre huller i forbindelse med chokeren er lukket

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2002, 07:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hejsa
DU siger bag spjældene - mener du mellem topstykket og gasspjældene, eller mener du efter spjældene mod luftfilteret. De skal tages i indsugningsrørene ellers er der ikke vakuum nok
mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2002, 12:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej..

Ja og det er selvfølgelig ind mod topstykket, lige bag ved gasspjældet(2-3mm).
Mener du at det skal tages tættere inde mod topstykket ?

Mvh Mads B

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2002, 09:33 
Hvordan går det her projekt her ??? med hensyn til din map sensor osv...?

vil gerne høre noget mere


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team