Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 12 sep 2002, 12:46 
Hej Gert

Der er flere forskelle mellem GT motoren og G40 motoren end dem der er blevet nævnt. Udstødningsventilerne i et standard G40 topstykker er natriumfyldte for bedre køling. Derudover er kompresionen sænket med andre stempler end på en GT motor. Indsprøjtningsanlægget er også anderledes, idet der er en map sensor lige før gasspjældet på G40´en og en luftmængdemåler placeret ved luftfilteret på GT modellen.
De første 500 G40 modeller fra 86-88, havde dog luftmængdemåler istedet for map-sensor. Det skal også lige tages med i betragtning at G40 modellen er gearet betydelig højere end GT modellen. De forreste bærearmsbøsninger og fjederben er også forstærket.

Jeg håber du kan bruge oplysningerne til noget fornuftigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 sep 2002, 16:45 
Hej BBN.
Tak for oplysningerne. Jeg troede ikke at der var så meget forskel, men nu må jeg se om jeg overhovedet får den købt. Der skal ihvertfald laves lidt ved den.
Mhv. Gert..................


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team