Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 23:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2002, 00:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Her er en Holden commodore med chevy 383 og dobbelt turbo. Hvis den passer fint i en commodore så passer den også i monza. I øvrigt monterede holden 5 liters v8 i commodoren standard http://www.geocities.com/psi383/ En nissan rb25/26/30 fra en skyline passer også da commodore kunne fås med en 204 hk rb30 turbo i australien. Du må have 216 hk så en 200 hk chevy 400 kan synes hvis bare de accepterer den ekstra vægt og moment her er 2 heftige 406 smallblock til salg for 33000 og 38000 men de skal neddrosles gevaldigt til syn. http://www.sitecenter.dk/street-legal/slges/


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2002, 12:51 
Det skal jo være en tilsvarende motor altså må den ikke have mere end 180hk standart ellers må jeg ikke lege videre med den uden at told&skat bliver indvolveret.
Det kunne ellers være godt med en 8cyl motor :-P

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 29 sep 2002, 13:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er rigtigt men uanset hvad så vil du få problemer hvis politiet tager bilen med og får den testet på et rullefelt. Rb30 turbo motoren fra en holden commodore kan komme op på 400 hk med en opgraderet turbo men gearkassen vil få holdbarheds problemer. En sjov motor er en Buick gn 3.8 motor som denne opel bruger http://personal.inet.fi/private/tapi/ i 84-85 udgaven havde den kun 200 hk uden intercooler. Den vejer det samme som opel motoren men vægtfordelingen vil blive bedre da den er kortere = bedre køreegenskaber og med opgraderet turbo og 500 cc dysser + intercooler er 500 hk nemt. Med justerbart ladetryk (skjult) vil politiet ikke kunne afsløre hvor meget den egentligt har. Se denne 240 gnz den går 10.90 med denne stardard lignende gn motor. http://home.cfl.rr.com/scottiegnz/gnz.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2002, 13:39 
okay så begynder det at ligne noget :-D
Men hvor finder jeg en buick gn 3,8 motor fra 84/85??

Det lyder faktisk spændende med en sådan motor for standart er den jo lovlig og som du skriver med justerbar ladetryk kan de ikke bevise at den har for mange hk.
Men det ser ud til at den kun har en turbo så er der ikke en del turbotøven ved den.

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 29 sep 2002, 14:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Den er svær at finde uden for usa hvor de handles til 2000$ med 4trins automat. Den tøver sikkert ikke så voldsomt da knasten er meget mild se videoerne på http://home.cfl.rr.com/scottiegnz/gnz.html den går fint fra start. Dit bagtøj vil dog ikke kunne holde da den smider 680 nm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2002, 15:54 
Jeg tror jeg holder mig til min "lille" 3,0 motor så kan jeg altid senere finde en større motor og lege med.

Jeg har lige modtaget en mail fra Birger strand fra scanturbo og han siger at ovenstående turbo kan levere op til 500hk så den udregningstabel passer ikke helt.

Men tak for hjælpen jeg vender nok tilbage med flere spørgsmål senere;-)

mvh Allan.H.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team