Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 12:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
c20let hvad er det lige for en motor af opel`s. Jeg kender en der har lagt en 6 bener i en manta, det er rigtigt nok at den bliver lidt tungere foran men den blev meget sjovere at køre i :-D

Hilsen steffen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

C20LET = Calibra Turbo

Heino nu skal du ikke være så nysgerrig:-D :-D , men jeg vil også gerne vide hvor vi finder den t5
Mvh. Flemming

Nå ja glemte lige!!
Med C20LET og EDS Phase 3.5 kommer du til at :-O :-O :-O :-O :-O
Mvh. Flemming

tja ok en 16v med turbo ville heller ikke være dårligt hvis det ikke var for de, klijner den moter koster..... jeg tror nu jeg bliver ved med at lede efter en 2,4 til at starte med... en CIH har sin helt egen lyd med et par weber...

ps er der nogen i danmark der har knaster til CIH´en i god kvalitet eller skal jeg til tyskland

tja ok en 16v med turbo ville heller ikke være dårligt hvis det ikke var for de, klijner den moter koster..... jeg tror nu jeg bliver ved med at lede efter en 2,4 til at starte med... en CIH har sin helt egen lyd med et par weber...

ps er der nogen i danmark der har knaster til CIH´en i god kvalitet eller skal jeg til tyskland

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Undskyld mig men du ved vist ikke hvad det koster at lave en 2.4. Jeg brugte 17000 til delene + boring og klargøring af dieseltappen 6000 alene for 97.4 mm venolia stempler. Ud over det portede og renoverede jeg topstykket selv hvilket har en værdi af mindst 3500. Der var ikke engang et sæt karburatorer og bananmanifold med i prisen da jeg brugte indsprøjtning og portet standard udstødningsforrør. For 25000 kan du få en rusten chiptunet calibra turbo i tyskland hvor der er mange dele der kan sælges. Og så får man 50-80 hk + mindst 100 nm ekstra uden at bilens kørekomfort er ødelagt.

ja ok... men jeg ville købe en 2,4 krumtap og plejlstænger brugt og ligge over i en honed 1,9 blok... toppen er jeg i gang med at ordne og den fik jeg til meget bilige penge.. af henrik S som jeg skylder en masse øl....

men du må da have fået en rimelig god motor ud af dit projekt.. eller var den for dyr forhold til pengene.... tja regner jo med at bruge brugte ting til at strate med da man ikke har de helt vilde penge som lærling ( IT-SUPPORTER )

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det giver de samme præstationer som en bmw 325i og sådan en får man snart kastet i nakken = spild af penge selv en golf vr6 følger med på tør vej. c20let eller cosworth med t5 er det eneste der dur bare se http://www.blitzpower.no/ hvis bilen øges med 100 kg ved montering af en række sekser har du allerede brugt de første 20 hk til at trække den øgede vægt ved fuld gas = 180 hk 2.4 er lige så hurtig som 204 hk 24v.

ok det vel sige at hvis jeg skal have noget ud af det,,, så skal jeg have en c20let..
den t5 gearkasse du snakker om,, hvor stammer den fra...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time