Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003, 23:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Christian Trab skrev:
Hejsa

NOS på diesel - lad være. Jeg tror som nok det skal tænde af sammen med dieselolien, men det er ikke ualmindeligt at indsprøjningstidspunktet, som vel nærmest svarer til tændingstidspunktet på en benziner, er stillet til omkring 20 grader før top i tomgang, allerede her støder du på første problem.
Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvor du vil hen, hvis du kun er ude efter 5-10 hk, så er det da bare at skrue lidt op for trykket og olien.

Til gengæld er det min helt klare personlige holdning, at hvis man vil have racerbil, så køb en benziner, medmindre du har råd til at købe en dieselbil der er bygget til at køre stærkt fra fabrikken. Det er at bede om problemer at tro man skal følge med en stor mercedes når lyset bliver grønt. Ikke for at rakke ned på din bil, jeg tøffer selv rundt i en Hilux 2,4 D uden turbo, der vist nok er opgivet til at køre 0-100 på 22 sekunder, man skal bare gøre sig klart at den slags motorer ikke er bygget til ræs.

Det er selvfølgelig bare min mening, til gengæld kan du jo køre rundt og glæde dig over hvor billig din bil er at køre i.

Mvh.
Christian


Hej Christian jeg tror nu at jeg ligger Nos på køl ind til vidre
jeg vil ikke smadre min motor. Du siger at Diesel ikke er til race jeg vil nu påstå at min dejlige golf ikke er en øko diesel jeg køre ikke diesel
for at spare penge jeg kører diesel for at gøre benzin biler :oops: til grin og går ganske fint når vi køre race i Randers, mange er blevet SAT af min gamle diesel golf men den er heller ikke helt almendelig der er lagt en 91ere GTD SB motor inden med vand/olie kølet turbo pumpen er just op og kan justeres ind fra kabinen det kan lade tryk også plus enm rimlige stor intercooler front mont hjemme lavet 2.5" ´rust fri udst hjem.lavet med ud gang ved vb hjul til hver dag køre den med 0,9 bars tryk =113hk til race 1.6bars hk= :twisted: ????? ikke målt den rykker kanin kanon og selve bil er en sleeper og ikke særlige pæn

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003, 23:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Christian Trab skrev:
Hejsa

NOS på diesel - lad være. Jeg tror som nok det skal tænde af sammen med dieselolien, men det er ikke ualmindeligt at indsprøjningstidspunktet, som vel nærmest svarer til tændingstidspunktet på en benziner, er stillet til omkring 20 grader før top i tomgang, allerede her støder du på første problem.
Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvor du vil hen, hvis du kun er ude efter 5-10 hk, så er det da bare at skrue lidt op for trykket og olien.

Til gengæld er det min helt klare personlige holdning, at hvis man vil have racerbil, så køb en benziner, medmindre du har råd til at købe en dieselbil der er bygget til at køre stærkt fra fabrikken. Det er at bede om problemer at tro man skal følge med en stor mercedes når lyset bliver grønt. Ikke for at rakke ned på din bil, jeg tøffer selv rundt i en Hilux 2,4 D uden turbo, der vist nok er opgivet til at køre 0-100 på 22 sekunder, man skal bare gøre sig klart at den slags motorer ikke er bygget til ræs.

Det er selvfølgelig bare min mening, til gengæld kan du jo køre rundt og glæde dig over hvor billig din bil er at køre i.

Mvh.
Christian


Hej Christian jeg tror nu at jeg ligger Nos på køl ind til vidre
jeg vil ikke smadre min motor. Du siger at Diesel ikke er til race jeg vil nu påstå at min dejlige golf ikke er en øko diesel jeg køre ikke diesel
for at spare penge jeg kører diesel for at gøre benzin biler :oops: til grin og går ganske fint når vi køre race i Randers, mange er blevet SAT af min gamle diesel golf men den er heller ikke helt almendelig der er lagt en 91ere GTD SB motor inden med vand/olie kølet turbo pumpen er just op og kan justeres ind fra kabinen det kan lade tryk også plus enm rimlige stor intercooler front mont hjemme lavet 2.5" ´rust fri udst hjem.lavet med ud gang ved vb hjul til hver dag køre den med 0,9 bars tryk =113hk til race 1.6bars hk= :twisted: ????? ikke målt den rykker kanin kanon og selve bil er en sleeper og ikke særlige pæn

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 00:22 
Hej igen

Det var nu heller ikke for at nedgøre din dieselbil, det lyder da også til at du har gjort lidt for at få det til at virke ordenligt. Min holdning er bare at diesel ikke er det rigtige til ekstrem tuning, som jeg mener nos på en i forvejen turboladet motor er, men det kan jo selvfølgelig godt være min holdning er farvet af at jeg er lastvognsmekaniker.
Jeg kender ikke så meget til Golf TD, men det lyder da meget sjovt det du har gang i. Har jeg læst det rigtigt, at du kan justere brændstofpumpen inde fra bilen? I så fald hvordan har du gjort det?
Mange gør det ved at snyde bilens koldstartsanordning. Der er bare den finte at mange dieselhakkere samtidig med at de giver noget mere olie af hensyn til den kolde motor, så forsinker de også indsprøjtningstidspunktet. Man får altså stadig mere olie og flere heste, men sætter faktisk lidt til i forhold til hvis man justerede pumpen op fast, så den ikke laver numre med indsprøjtningstidspunktet. Bare en tanke der lige slog mig, jeg ved ikke om det er tilfældet her.

God fornøjelse med din bil, jeg vil tøffe videre med min sugemotor, heldigvis har jeg mc´en jeg kan afreagerer på.

Mvh.
Christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 04:26 
skovbamsen skrev:
kender en der har brugt det på sin traktor trækker og det virker.


du sikker på at han ikke køre på nitromethan (lige som topfuel dragstere)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 14:59 
Hej C.Sørensen

Er igang med vandsprøjt på min 1´er (ex sugediesel) køre med ca samme tryk på som dig med har dog funderet en del over hvormeget vand der skulle igennem den ??? hvordan har du lavet dit vandsprøjt system og hvormeget vand køre du igennem ???

På forhånd mange tak

Heine

P.S. var det måske ikke en mulighed med 50/50 vand/metanol eller vand/æter blandning på dieselen ??? det blev jo meget brugt under 1. og 2. verdenskrig af tyskerne på fly motore hvor de vandt en sjat heste på det :)


Top
  
 
Indlæg: 09 nov 2003, 17:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Christian Trab skrev:
Hej igen

Det var nu heller ikke for at nedgøre din dieselbil, det lyder da også til at du har gjort lidt for at få det til at virke ordenligt. Min holdning er bare at diesel ikke er det rigtige til ekstrem tuning, som jeg mener nos på en i forvejen turboladet motor er, men det kan jo selvfølgelig godt være min holdning er farvet af at jeg er lastvognsmekaniker.
Jeg kender ikke så meget til Golf TD, men det lyder da meget sjovt det du har gang i. Har jeg læst det rigtigt, at du kan justere brændstofpumpen inde fra bilen? I så fald hvordan har du gjort det?
Mange gør det ved at snyde bilens koldstartsanordning. Der er bare den finte at mange dieselhakkere samtidig med at de giver noget mere olie af hensyn til den kolde motor, så forsinker de også indsprøjtningstidspunktet. Man får altså stadig mere olie og flere heste, men sætter faktisk lidt til i forhold til hvis man justerede pumpen op fast, så den ikke laver numre med indsprøjtningstidspunktet. Bare en tanke der lige slog mig, jeg ved ikke om det er tilfældet her.

God fornøjelse med din bil, jeg vil tøffe videre med min sugemotor, heldigvis har jeg mc´en jeg kan afreagerer på.

Mvh.
Christian

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 17:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Christian Trab skrev:
Hej igen

Det var nu heller ikke for at nedgøre din dieselbil, det lyder da også til at du har gjort lidt for at få det til at virke ordenligt. Min holdning er bare at diesel ikke er det rigtige til ekstrem tuning, som jeg mener nos på en i forvejen turboladet motor er, men det kan jo selvfølgelig godt være min holdning er farvet af at jeg er lastvognsmekaniker.
Jeg kender ikke så meget til Golf TD, men det lyder da meget sjovt det du har gang i. Har jeg læst det rigtigt, at du kan justere brændstofpumpen inde fra bilen? I så fald hvordan har du gjort det?
Mange gør det ved at snyde bilens koldstartsanordning. Der er bare den finte at mange dieselhakkere samtidig med at de giver noget mere olie af hensyn til den kolde motor, så forsinker de også indsprøjtningstidspunktet. Man får altså stadig mere olie og flere heste, men sætter faktisk lidt til i forhold til hvis man justerede pumpen op fast, så den ikke laver numre med indsprøjtningstidspunktet. Bare en tanke der lige slog mig, jeg ved ikke om det er tilfældet her.

God fornøjelse med din bil, jeg vil tøffe videre med min sugemotor, heldigvis har jeg mc´en jeg kan afreagerer på.

Mvh.
Christian


jeg har lavet et tandhjul med en lille kæde som sidder på den skrue som
man juster brændstofmængden på og så en el motor og en hånd fuld ledninger så virker det :P

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 17:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Christian Trab skrev:
Hej igen

Det var nu heller ikke for at nedgøre din dieselbil, det lyder da også til at du har gjort lidt for at få det til at virke ordenligt. Min holdning er bare at diesel ikke er det rigtige til ekstrem tuning, som jeg mener nos på en i forvejen turboladet motor er, men det kan jo selvfølgelig godt være min holdning er farvet af at jeg er lastvognsmekaniker.
Jeg kender ikke så meget til Golf TD, men det lyder da meget sjovt det du har gang i. Har jeg læst det rigtigt, at du kan justere brændstofpumpen inde fra bilen? I så fald hvordan har du gjort det?
Mange gør det ved at snyde bilens koldstartsanordning. Der er bare den finte at mange dieselhakkere samtidig med at de giver noget mere olie af hensyn til den kolde motor, så forsinker de også indsprøjtningstidspunktet. Man får altså stadig mere olie og flere heste, men sætter faktisk lidt til i forhold til hvis man justerede pumpen op fast, så den ikke laver numre med indsprøjtningstidspunktet. Bare en tanke der lige slog mig, jeg ved ikke om det er tilfældet her.

God fornøjelse med din bil, jeg vil tøffe videre med min sugemotor, heldigvis har jeg mc´en jeg kan afreagerer på.

Mvh.
Christian


jeg har lavet et tandhjul med en lille kæde som sidder på den skrue som
man juster brændstofmængden på og så en el motor og en hånd fuld ledninger så virker det :P

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2003, 17:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Anonymous skrev:
Hej C.Sørensen

Er igang med vandsprøjt på min 1´er (ex sugediesel) køre med ca samme tryk på som dig med har dog funderet en del over hvormeget vand der skulle igennem den ??? hvordan har du lavet dit vandsprøjt system og hvormeget vand køre du igennem ???

På forhånd mange tak

Heine

P.S. var det måske ikke en mulighed med 50/50 vand/metanol eller vand/æter blandning på dieselen ??? det blev jo meget brugt under 1. og 2. verdenskrig af tyskerne på fly motore hvor de vandt en sjat heste på det :)


mit system virker således en micro kontakt bliver aktiveret ved 3000 omdr på min brændstof pumpe der ved starter 2 pumpe motor med at sprøjte vand ind i indsugnings røret lige for tiden har jeg en dyse fra en ford xr3i mont. men jeg prøver mig lidt frem og tilbage med andre dyser
jeg ved ikke hvor meget vand der går til men en dele min beholder er
kølevæske beholder golf 2 årg 91 den runde model den bliver hurtig tom
og jeg syntes ikke det giver nogen mærk bare hk :cry: jeg blander en sjat karburator sprit i så det ikke fryser til.

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2003, 17:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Anonymous skrev:
Hej C.Sørensen

Er igang med vandsprøjt på min 1´er (ex sugediesel) køre med ca samme tryk på som dig med har dog funderet en del over hvormeget vand der skulle igennem den ??? hvordan har du lavet dit vandsprøjt system og hvormeget vand køre du igennem ???

På forhånd mange tak

Heine

P.S. var det måske ikke en mulighed med 50/50 vand/metanol eller vand/æter blandning på dieselen ??? det blev jo meget brugt under 1. og 2. verdenskrig af tyskerne på fly motore hvor de vandt en sjat heste på det :)


mit system virker således en micro kontakt bliver aktiveret ved 3000 omdr på min brændstof pumpe der ved starter 2 pumpe motor med at sprøjte vand ind i indsugnings røret lige for tiden har jeg en dyse fra en ford xr3i mont. men jeg prøver mig lidt frem og tilbage med andre dyser
jeg ved ikke hvor meget vand der går til men en dele min beholder er
kølevæske beholder golf 2 årg 91 den runde model den bliver hurtig tom
og jeg syntes ikke det giver nogen mærk bare hk :cry: jeg blander en sjat karburator sprit i så det ikke fryser til.

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team