Mads RR skrev:
Nææææ ikke helt rigtigt
Hvis vi snakker om at få bedst udnyttelse af turbinen på turboen, gælder det om at få udstødningsluften før turboen til at fylde så meget så muligt, og efter turboen så lidt så muligt. Derfor vil isolering i manifolden være en god ide, da det øger temperaturen og dermed lufthastigheden. Det vil give mere fart på turbinen. Men efter turboen vil du have din luft afkølet så meget så muligt hurtigst muligt, da den derved fylder mindre. Så kan turbinen nemmere komme af med den "brugte" luft. Egentlig også det ham i den gamle golf siger, men han havde ikke bemærket, at det blev foreslået at isolere den første del af udstødningen efter turboen.
Mads RR
Havneren skrev:
chr.lunde skrev:
det vil sige at det godt kan betale sig at isolere sin
manifold og udstøning fra turboen og en lille meter bagud
med fx det powerwarp fra KN..........
vil det give noget man kan mærke?
JA helt sikkert Christian... Det handler om at holde på varmen i udstødningsmannifolden! Varm luft fylder jo mere end kold luft og vil derfor skabe en højre trykforskel hend over turboen. Varme er energi og er jo synt hvis det går tabt ud i motorrummet inden det har været i gennem turboen
Hvordan går det med ford´en?
v/h christian
I de fleste tilfælde ved en eftermonteret Turbo kan det betale sig at isolerer efter turboen,
IKKE pga. effektforøgelsen men pga. den formindskede varmeudstråling der kan brænde div. plastic komponenter af.
Jeg ville også gerne hvide def. på lang tid.
Den eneste grund til at jeg skrev indlægget om temperaturer var at oplyse om håbløsheden i at komme med en absolut temp. opgivelse da dette afhænger af en masse parametre, der som regel ikke bliver oplyst.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html