Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jul 2025, 05:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Hvis du arbejder i noget så specielt, må det logiske være at søge råd hos ligesindede. I USA er der "masser" der skruer i wankelmotorer. Der er firmaer der kun lever af at lave "køre HELT VILDT stærkt" wankel maskiner. Søg råd hos f.eks www.rx8club.com, det kan godt være de ikke lige kan løse problemet, men de ved garanteret hvem eller hvor du skal spørge. Så skulle det jo nok til en start være muligt at finde ud af, om delene er de rigtige. Og dernæst er der jo nok nogle kloge og erfarende folk derovre der har nogle gode forslag til hvor fejlen skal findes.
Bortset fra det er det meget voldsom så mange HK der kan hentes ud af en lille wankelmotor. Ved lidt hurtig søgning på google kom jeg f.eks forbi en gade RX7 med 550hk..... :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ok gammelt indlæg men WTF.
N322 ECU er motorstyringen fra en 86-88 13B motor, den kan ikke styre elektronisk tænding. (kan ikke se på det lille billede om det er elek.)

Den giver heller ikke mere benzin ved forøget turbotryk, men den er fra fabrikken programmeret til en MEGET fed blanding. standard har 13B motoren 146hk, min gamle leverede 188 og kørte stadig lidt fed i blandingen og gør det sikkert stadig (snøft savner den lidt)

Jeg vil tro at det er en føler der er justeret forkert eller defekt, ni ud af ti gange er det en føler når det handler om indsprøjtningsmotorer.

Har du tjekket at gasspjæld sensoren er justeret korrekt, den kan forårsage de beskrevne problemer.

Kim K.N.

Titel:
Moderator

Nogen der ved om motorens problem er løst, eller er det hele solgt, eller hvad?

Vil da mene at man relativt nemt kan få et proggrammerbart sprøjt til at fungere på den motor....?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

den er solgt. sidst jeg hørte om den var den kommet til VESTGYLLAND. BO westspeed skulle involveres tror jeg nok..... relativt nemt med programerbar motorstyrring. jah... mange bliver snydt af at de to tændrør i samme kammer ikke skal tænde samtidig! MVH. søren

Titel:
Moderator

Nå, ok.

Det kunne ellers være sjovt at bygge MS på sådan en fætter. Og især når flere nu har fortalt mig at wankel er "umulige" at arbejde med, så kunne det da ISÆR være sjovt....

Jylland....midt i endda.....hvem dælen er det dog?

Nogen der ved konkret om vedkommende er "herinde fra", hvad den skal i, osv?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Motoren er solgt og der ligger nu en 1,7 16v boksermotor i hans kitcar. Det var noget med at motoren var solgt til tre gæve jydske gutter som fik den til at kører og rullet noget med 550hk, den skulle vist ligge i en Bobbel dragster:lol: Mener lasse sagde at de havde brugt 100K på nyt ledningsnet osv. Den kunne ha været sjov i Lasse´s 650kg bil :shock:

Titel:
Moderator

100k??

Da forhåbentligt ikke 100k dkr??

Fuck der kan laves meget customarbejde, både med highend motorstyringer, ledningsnet,sensorer osv osv. Kan faktisk ikke rigtigt forestille mig hvad der IKKE skulle kunne lade sig gøre for 100k...

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
HenrikGM skrev:
Det kunne ellers være sjovt at bygge MS på sådan en fætter. Og især når flere nu har fortalt mig at wankel er "umulige" at arbejde med, så kunne det da ISÆR være sjovt....

Hvem end der har fortalt dig det, har højst sandsynligt aldrig prøvet det eller har aldrig kommet de rigtige steder på nettet.
Når først man har sat sig lidt ind i motoren, er den faktisk meget ligefrem at gå til..

Rx7clubs.com har tonsvis af info om diverse motorstyringer i alle konfigurationer

Titel:
Junior Medlem

Jeg kan da tilføje at der kører indtil flere rx7'ere med MS motorstyring. Jeg regner også selv med skulle prøve kræfter med det når jeg er nået lidt videre i mine projekter.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:
100k??

Da forhåbentligt ikke 100k dkr??

Fuck der kan laves meget customarbejde, både med highend motorstyringer, ledningsnet,sensorer osv osv. Kan faktisk ikke rigtigt forestille mig hvad der IKKE skulle kunne lade sig gøre for 100k...

Jo, det var vist det Lasse sagde. Jeg synes også det lyd helt vildt, men det er jo en meget special motor! For 100K kunne jeg også finde på nogle sjove ting.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time