lqs skrev:
jamen det er da klart, hvis der står sådan i reklamen så bliver vidunder maskinen simpelt hen NØDT til at rette sig efter det! eller er der nogen der har en bedre forklaring? eller sågar har prøvet den omtalte benzintryksregulator? MVH. søren
Jeg prøvede den på mit gl ljetronic med turbo.
Da den var lige ved hånden da jeg skulde bruge en justerbar regulator.
tryk forløbrt ser således ud at istedet for at benzintrykket falder 1-1 iforhold til vacum i manifolden så falder den med faktor 1,7-1.
Og det er ikke nogen skrivefejl jeg mener falder, da trykket normalt justeres med slukket motor.
Resultatet af dette er at der normalt anbefales et højere tryk indstillet statisk, for at holde tomgang og dellast fri af denne opfedning.
Men når man så accelrere så stiger trykket hurtigere, og man får dermed mere benzin, og det kan eventuelt maskere huller i trækkraften.
Men det er en lidt dyr lappeløsning på nogle problemer man selv har påført sig for at vinde 2-3% i effekt forøgelse på en standart motor.
Det påståes også at den kan give bedre økonomi på en motor uden lambdasensor, når den er indstillet til standart tryk.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html