Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

ATT Lassemartin.

For det første er motorerne fuldstændig identiske næsten! Du vil ikke rigtig kunne hente mere med den ene motor frem for den anden. Der er dog en lille forskel i kompressionen så den ville da være værd at tege med til overvejelse hvis du vil lege med turbo.

Jeg har tagen en golf 1 gti mannifold og boret huller og svejset bøs til dysser i. Det er ikke det nemmeste du kan gøre. Det ville være at tage et orginalt multipoint topstykke hvor der allerede er plads til dyser. Dette må man i midler tid ikke pga. afgift. Du kan også fræse hul til dyserne i topstykket som hvis det havde været orginalt. Dette er fuldt lovligt. "Mærkelige regler.

Jeg har i sidste weekend flået mit 2. gear i stykker. Og har ikke kunne få fadt i en brugt gearkasse. Så derfor har jeg måtte bygge 1.2.3. gear somt en aksel fra en golf 3 gearkasse over i. Nu er jeg så løbet tør for stumper og lyst til at rode med gearkasse så derfor er jeg ikke sikker på at jeg vil kører oppe på vandel den 23 aug. Ellers hvis jeg gør så bliver det nok kun med 0,35 bars tryk.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Att.: Havneren

Det lyder til at være en lidt mere omfattende løsning du har valgt at lavet dit indsprøjtningsanlæg på... Det er nok for avanceret til mig. :shock:

Jeg har gået med tanken om et komplet topstykke fra en Golf 3 GTI 8V... den har jo fuldt programmérbart multipoint indsprøjtning... det kan man jo senere lave om til MS.
Men problemmet er jo bare, at den er 2.0 (altså større boring også i forbrændinfskammeret!).
Det betyder måske ingenting?...

Men, jeg kunne måske osse lave en løsning som din?... Men, var din ikke K-jetronic eller KE-jetronic (monopoint) fra start?
Min er jo med karburator i øjeblikket!...

Nu hvor du har bygget MS på, skal du så ikke have følere/målere overalt?

Jeg vil selvfølgelig helst vælge den mest økonomiske løsning, men det skal alligevel være iorden.

Til sidst... Hvad med ledningsnet??? Er det ligemeget, da MS stort set har sit eget? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Att.: Saab-daniel

Det skal monteres på en Saab 99 turbo

mvh Johnny and

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Johnny and skrev:
Att.: Saab-daniel

Det skal monteres på en Saab 99 turbo

mvh Johnny and

Er det rigiigt????? Hvordan vil du komme uden om problemet med, at det er mekanske dyser der sidder på bilen? For det går jeg ud fra det er? Så vidt jeg ved er det kun 99 EMS der har elektrisk indsprøjtning og som samtidigt har en indsugningsmanifold der passer på en 900 T8... Og de biler hænger ikke ligefrem på træerne...
Jeg vil meget gerne høre mere om projektet, evt. se det når du engang kommer igang med det... Jeg har selv pønset på at montere det på min saab 900 turbo 8v, men syntes ikke løsningen med at bore ud og lave gevind til elektriske dyser i den nuværende manifold er ret god!

Daniel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er faktisk meget nemt. De elektriske dyser passer i hullet til de mekaniske dyser. Du skal hverken bore eller lave gevind. Du skal sådan set kun have fremstillet en dysebro til montering ovenpå dyserne og så er du nået langt. Så kan du også smide det store skrummel af en luftmængdemåler af H..... til
mvh Johnny and

Titel:
Passer Kjet dyser i hullet med Elektriske dyser??

Kjet har da en anden længde og diameter på "snuden" svjh.

En anden ting er at en placering så tæt på indsugningsventiler ikke er specielt smart. Emissioner går op i tomgang pga wetting og dysen har et lidt hårdt liv. Tomgangen er hellerikke så god som den kunne blive ved at give dysen ~10cm rør at sprøjte ind i. Det er især et problem hvis indsprøjtet ikke er ægte sekventielt. Men det kan sagtens køre.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hmmm... Det lyder meget interessant... Jeg havde nemlig hørt fra en garvet saab-mekaniker at de ikke passede i... Ikke i en 900 i det mindste... Og ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke det samme system og dyser en 99T8 kontra en 900T8 kører med?
Hvis det passer i skal jeg nok ud og finde mig en ny manifold som der kan eksperimenteres med... Det åbner vist også muligheder for dig og volvo'en, gør det ikke Henrik?
vil rigtig gerne høre mere om projektet så snart der er noget at fortælle:) Gider ikke tændingsbanken og lavt turbo-tryk mere... I wanna go electric:)

Daniel.

Titel:
Netop fordi volvoen kører med samme type dyser som saaben stiller jeg Q vbed johnnys udtalelse. Jeg kan ihvertfald ikke montere et set elektriske dyser i volvoen uden hjælp af en særdeles stor hammer.
Så jeg funderer over om saaben har dyse "inserts" i topstykket der kan pilles ud?

Min mulighed for EFI ligger i mere fritid, og en EFI manifold fra en anden 240. Ikke noget stort problem, men tid og $$ er en anden sag. Har flere ikke færdige projekter der har højere priortet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Netop fordi volvoen kører med samme type dyser som saaben stiller jeg Q vbed johnnys udtalelse. Jeg kan ihvertfald ikke montere et set elektriske dyser i volvoen uden hjælp af en særdeles stor hammer.
Så jeg funderer over om saaben har dyse "inserts" i topstykket der kan pilles ud?

Nu sidder dyserne jo ikke i topstykket som det jo gør i en Volvo, så derfor vil de ikke sidde tæt på ventilerne. Mine mekaniske dyser sidder i en stor gummikrave, og hullet i manifolden er ca. 13 mm (kan ikke huske det helt nøjagtigt. Jeg har testet dyserne i en ekstra manifold som jeg har liggende. Det er dyser fra en audi 1,8 turbo jeg har liggende.
mvh Johnny and

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Johnny and skrev:
Mine mekaniske dyser sidder i en stor gummikrave, og hullet i manifolden er ca. 13 mm (kan ikke huske det helt nøjagtigt. Jeg har testet dyserne i en ekstra manifold som jeg har liggende. Det er dyser fra en audi 1,8 turbo jeg har liggende.
mvh Johnny and

Johnny, ved du om manifoldene på en 99 og 900 er identiske? Syntes ikke umilledbart jeg kan se nogen gummi-krave på mine dyser i manifolden? Har ikke haft dyserne ude, men det er måske nødvendigt for at se kraven? Så vidt jeg husker har du også en 900 T8 til at stå, så måske du kan huske noget om eventuelle forskelle???
Det begynder jo lige pludseligt at lugte af muligheder, dette her!

Daniel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time