Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
:-)
Nu har jeg jo arbejdet en del år inden jeg fik den sindssyge ide at læse videre.....Nej, den kan afgjort IKKE laves på SU. Medmindre man sparer hele SUen op i godt 2 år....brutto....
Men fedt nok at have når man er på SU. Har ikke kostet en krone på bilen i mere end 3år bortset fra alm vedligehold som dæk og bremseklodser.
Og stik så denne her:
Det er måske en traktor. Men iså fald en ret kvik traktor.
Har kørt 301000km, med samme turbo, alt er originalt så nær som koblingen som jeg har skiftet, det er aldrigt stillet ventiler på den, omend det bliver kontrolleret hvert år. Det er vel ok af en 20 år gammel slæde? ;-)

PT er der 5egrede 16" fælge på bilen, men det er stadigt lidt "cyklet" at se på. Der skal nu helst mindst 9*17" på sådan een før det ser nogenlunde godt ud. Men jeg venter lige lidt :-)

Også derfor jeg ikke har B230FT og MS på. Det er helt klart ret højt på ønskesedlen!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ja de kan fandme holde de biler :lol: jeg er udlært hos VOLVO & RENAULT i brøndby og der var der en af svendene der havde haft en hvor motoren havde gået 500noget tusinde så det er pæn godt.... den rustede væk inden motoren "døde" :cry: er den sænket eller noget :twisted:

(hvordan tuner man en volvo??.... man hæver ploven... ej den er gammel ved det godt 8) )

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
De ruster alle væk inden maskineriet går til, medmindre man ikke gider se efter feks vand eller olie....:-(

Den gamle jeg havde (242B20,1975) kørte ~550kkm inden den blev pensioneret, pga rust. Der gik en udstødningsventil på 3eren da jeg havde haft den i godt 1 år. Det kørte jeg med i godt 3 måneder, selv om næsten halvdelen at ventiltallarkene var væk, og kompressionen ligeså. Den startede trofast hver morgen og kørte mig på arbejde.

Nej, min er ikke sænket. Den er født turbo og har en lidt anderledes undervognsopsætning en en alm 240, dvs 25mm sænkning,kraftigere krængningsstab.,fjedre,dæmpere, anden styregeometri og et par ting mere jeg ikke kan huske pt.

Volvomekker???
Hvis du nu skulle snuble over en smadret 940Turbo så giv mig lige et ring, for jeg vil godt have fat i sådan en. Bare den ikke er brændt så har alt interesse!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
prøv

www.volvo-genbrug-hvidovre.dk

de plejer at have det meste og de er rimeligt flnke til at hjælpe og har vist nok også lidt guf i ærmet som hvide side blink og så noget 8) 8)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Tak for komplimentet TINASMARTIN... (mit navn var jo også nævnt, hehe :D , du har enda glemt et par stykker tror jeg).

Vi har nu en til golf 2 turbo ude og kører med MS! Fik den startet i går... Boks på denne bil er købt af Henrik.

[quote="HenrikGM"]att Jensen

:-)
Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe!

Jeg har set lyset in action, og Hald79 (ejeren af kadetten) ringede i aften og peb over at han nu synes kadetten var farlig at køre i. Det støvregnede og han var beklemt ved at køre over 2700rpm for bilen skøjter rundt i bar hjulspin, og ikke kun i 2 gear. Med 0,3bar...!

Havneren har strippet alle tænder af 2.gear i golfen i bar moment. svjh 265Nm/198hk, er vel ok af en bil der kan køre 14km/l!!

268NM/198hk På rullefeldt med 0,85 bar med ca 55 graders indsugningsluft. 14,8 km/l hjem på motorvej fra løkken. Har i denne uge kørt 11,3 km/l. Men arbejder også "ret" tæt på bopæl, så det er ikke så galt benzin økonomisk!

Kører til dagligt med 0,35bar og har 0,8bar over en kontakt i kabinen.

Har tilsvarende problemer med bidet i regn vejr med 215 dæk dvs. hjulspind i 3 gear hvilket der dog er blevet en anelse lavede gearet da jeg jo havde et mindre uheld i Assens med det der 2. gear. Hvilket der så resulterede i at jeg har måtte bygge min 4T gear kasse sammen med en CHB golf 3 gearkasse. 1,2 og 3 gear er skiftet over.

Har dog efter hånden lært at kører med trykket efter et mindre shok da jeg en dag, med 0,85 bar, lå bag en traktor og skulle uden om. Gav gas i 2. gear inden jeg var trukket ud og var MEGET tæt ufriviligt at deformerer hans plov... Hvad har man så lært af det??? ALDRIG sæt tryk inden man har trukket helt ud!!! og evt... kører med lidt mindre tryk i hverdagene :lol: .

v/h chriistian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Fint!
I køre signal fra hall effekt på den?

Hvad så? var det lige til at starte op, eller måtte i "nusse den lidt"?

Kan vi lige få lidt overfladiske data på den, og især kunne jeg tænke mig at høre hvilken opsætning af ms du går ud fra. Bruger i PWM tomgangsstyringen allerede?

På kadetten har vi brugt lambda sensoren til cruise indstilling og bøffet VE godt op til tryk, så VE er mere end 120% som det er nu. Alt for fedt, men dejligt sikkert. Mangler stadigt at få den på felt.

Har i været ude og strække gaskabel, og stillet på den der, eller blot gehør indtil nu?

Fortæl fortæl....

Titel:
Mester Medlem

Tja ser du... Vi kører hall på impuls, men vi har desværre pt spikes. Vi må nok prøve at ændre modstanden R10.

Vi havde ret storer problemer med at starte den op... Ikke på grund af MS, men pga. af noget fusk i ledningsnettet på bilen. bla til tændingen. Vi har ikke sadt tomgangsventilen til endnu og heller ikke lamda sonde. Er KUN LIGE startet. Udgangspunkter er det program jeg kører med på min... Bare scalet ned til hans cossi dyser! Der går lidt inden vi kan komme ud og kører for alvor på grund af lettere fusk i ledningsnettet. Det duer simpelthen ikke. Jeg gider ikke rode med sådan noget når der er lavet fusk... Skulle der så være en fejl et sted - kan det jo være 10 steder... Det duer bare ikke! Og bare det at vide det er der... BVARK!

Men jeg skal nok følge op...

v/h christian

Titel:
Fusk i ledningsnettet er nok sådan cirka vejen til fast arbejde, hele tiden og igen, dag ud og dag ind.

Det skal ihvertfald laves!

Har i en god stel på motoren, og ingen fuglereder omkring tændingskabler?
Det er set på kadetten at der kan springe en gnist fra tændkablet til "coil" på MS, og det holdt sgu til det, men jeg vil ikke anbefale det!

Er spikesne i tomgang?
Der er nogle få der har held med at fjerne 0,22uf kondensatoren.

Titel:
Mester Medlem

Kun spikes under tryk!

Der er meget fusk i ledningsnettet! Jeg tror jeg ber ham om at få ordnet det inden jeg gider at bruge mere tid på det... Jeg har enda selv lavet et par "spring over hvor gæret er lavest" på det, men kun under hans opfordring og under skarp protest... Men for helvedet - Man vil jo også gerne selv se det kører! Men det dur simpelthen bare IKKE!!! Han(vi) startede i øvrigt på det søndag kl 14 og han skulle kører 40km hjem i den om aftenen og 170km på arbejde dagen efter! Det er godt nok modigt og en ret stor stress faktor... Det dur bare heller IKKE!!!

Titel:
Ledningsnettet er ikke det rigtige sted at fuske!

Manden er jo vildt presset når skal gå så stærkt.

Der findes et par forskellige "bounceless" diagrammer på nettet, der angiveligt skulle give støjfrit signal, men det er ligegyldigt hvis han får støj ind fordi tændingsanlægget er bikset sammen. Idet den kun spiker under ladetryk kan det snart kun være et dårligt tændingsanlæg. Det samme siger alle de meddelelser jeg umiddelbart kan støve op om emnet.

Men prøv at flytte lidt rundt på boksene og se om det gør en forskel. Der er et forslag om et noget simplere hardware filter der skulle være specielt egnet til 2,98+ coderne, men det aner jeg ikke om er nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time