Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 09:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
Anders-S13 skrev:
man kan vel så meget, så hvorfor skulle den ik ku synes ? der er jo ikke andet end at prøve (-: men når den er færdig og synet og godkendt med motor så kan i jo se.

Nu er der jo stor forskel på at "få noget synet"..

Bliver det skrevet i reg. attasten, som konstruktiv ændring, eller bliver den "lusket" igennem?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Anders-S13 skrev:
man kan vel så meget, så hvorfor skulle den ik ku synes ? der er jo ikke andet end at prøve (-: men når den er færdig og synet og godkendt med motor så kan i jo se.

Nu er der jo stor forskel på at "få noget synet"..

Bliver det skrevet i reg. attasten, som konstruktiv ændring, eller bliver den "lusket" igennem?

Nemlig. Alt kan synes men det gør det jo ikke lovligt og i en evt forsikringssag skal man være mere end alm heldig hvis ikke de opdager det og man kommer til at betale gildet selv.. Men jeg har også selv gjort det flere gange bla.a fået synet en Manta B med 2,2 motor selvom den var født 1,8 90hk.

Prøv evt at chekke nogle af de 240 ud der er på www.garaget.org Her er der flere svenskere der har lavet ombygninger som den du har planer om. Måske du kan få nogle fif af nogle her der HAR lavet ombygningen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Nu var det ikke meningen, jeg ville starte en tråd om at hakke på en mand med et godt projekt. Jeg ville bare gøre andre med samme ide opmærksom på, at man skal være lidt kreativ for at få den synet.

Der er for mig at se ikke noget uforsvarligt i, at den yder mere end hvad Volvo vil skrive under på, det ser man jo på alle de andre 240 modeller, der kører med langt flere hk. Jeg tror heller ikke det vil give problemer forsikringsmæssigt, at man har tunet lidt mere end der kunne synes.

Niels

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time