Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 maj 2025, 07:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 16:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Damborg skrev:
[Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger..
Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..

Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..

Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!


Damborg; Er det du lige har skrevet her ikke noget vrøvl?
:shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Damborg skrev:
Martin! skrev:
Ok nu er den motor det bliver lavet på en gammel model 325 motor uden kat, med kom 9,7:1 så den skal lidt ned, men det skulle gerne ske med og dreje noget af stemplerne.. Motoren er helt ny-renoveret så den skulle gerne kunne klare til lidt tryk..


Nu du er i gang med ombygning..

Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger..
Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..

Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..

Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!


Har selv tænkt på den samme, eta og dissel er den samme ik.. Har du målene på eta og 325 plejlstænger..
Men er det ikke noget med at skørterne vil ramme modvægtene på eta krumtappen..?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 21:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Nogle på står at diesel og ETA er helt samme krumtap.. Andre mener at Diesel er smedet.. Og har også hørt rygter at Diesel krumtappen har smallere lejeoverfald..

Kører selv alm eta (indmad)..

Har ikke lige noget mål på plejlstænger.. men ETA og 2,0 er ens i længden..

Men der er nok en del forskel på modvægten da der er stor forskel på 2,0 stempler og eta..! (self. også krumtappe)

Derfor ville jeg nok mene at det nemmeste er at holde sig til ETA krumtap indmad.. og få drejet de 2 mm af skørtet på Stemplerne (Kan skaffe billede af modificeret stempel)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 21:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
eta har 130 mm plejlstænger og 325 har 135


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 21:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Damborg skrev:
Nogle på står at diesel og ETA er helt samme krumtap.. Andre mener at Diesel er smedet.. Og har også hørt rygter at Diesel krumtappen har smallere lejeoverfald..

Kører selv alm eta (indmad)..

Har ikke lige noget mål på plejlstænger.. men ETA og 2,0 er ens i længden..

Men der er nok en del forskel på modvægten da der er stor forskel på 2,0 stempler og eta..! (self. også krumtappe)

Derfor ville jeg nok mene at det nemmeste er at holde sig til ETA krumtap indmad.. og få drejet de 2 mm af skørtet på Stemplerne (Kan skaffe billede af modificeret stempel)


Ok takker, du må gerne sende de billeder af stemplet.. Ok så holder jeg mig til eta... returflasken@yahoo.dk

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 21:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
vognbjerg skrev:
eta har 130 mm plejlstænger og 325 har 135


Ok takker..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 23:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
HenrikGM skrev:
Damborg skrev:
[Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger..
Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..

Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..

Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!


Damborg; Er det du lige har skrevet her ikke noget vrøvl?
:shock:


Havde lige overset at du havde skrevet..

Jo det er self omvendt. større slaglængde større komp.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Senest rettet af Damborg 07 feb 2006, 22:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006, 03:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
den fik du næsten ikke redet for godt ... hehe


tager fejl hvis

når du smider eta krumtappen i så har du 81mm slag længde i forhold til 76 på 325...
så stemplet vil ryge 3mm længere op og længere ned .. så sætter du 5mm kortere plejlstænger i så har du sænket stemplet 5mm dvs den stopper 2mm før toppen (af hva den gjrde med 135mm plejlstænger)
så er kompri. jo rigeligt sænket allerede.. men der skal jo så fræses af bunden af stempel for ikke at ramme krumtappen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team