Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 10:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2006, 16:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
tinasmartin skrev:
ved ikke hvor beyer har sine kilder henne men en zetec holder til ca. 300hk standart HELT standart bund 1 bar uden de-komp.

det eneste der skal være styr på som alle andre motorer er benzin...

ja møffe en zetec har 10:1 i komp. :wink:

og sjovt der er mange englændere der hyller hvis man siger tryk på standart plast manifold... besynderligt at Noble bruger plastmanifolder på deres mondeo V6 turbo-motorer (352hk)... :wink:

Billede

kilde er en god ven som har kørt på standart 2L motor med tryk i knap 2 år. og kun med MF-II som tilskud limet fast på plastik-manifoldet... knaldet 2 stempler på grund af mangel på benzin men det er der jo råd for... og der blev kørt 1.2 bar overboost på det setup med ca. 260-270hk det eneste det kneb med var upratet kobling den holdte 6 måneder og gled derefter som en anden slyngkobling...

men anders du skal jo bygge hus og meget andet så hvorfor ikke bare finde en anden RST motor der virker og læg den i...


tak martin. jeg mente det nok.. også med at zetecen kan holde..

ellers så få fingerne i en CVH fra en nyere model escort feks en MK 5. den har standart edis. og så bare over med rst stumperne og MS på.. så kan du sikkert nare flere hk ud af den med samme ladetryk.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2006, 13:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
2,0 zvh ...holder 100 i en rst :)

http://www.quantums.info/zvh.htm

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2006, 07:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
øhh forstår jeg ret i at mondeoen kørte med standart comp. :shock: og 1bar .. lyder vildt, men spændene hehe.. ved du hvad han gjorte for at få tænding til at passe da han kun brugte mf2? sugede eller trykkede han gennem LMM?

med venlig hilsen en nysgærrig Jesper snart med fiesta 1,8 zetec :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2006, 12:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
dalle skrev:
øhh forstår jeg ret i at mondeoen kørte med standart comp. :shock: og 1bar .. lyder vildt, men spændene hehe.. ved du hvad han gjorte for at få tænding til at passe da han kun brugte mf2? sugede eller trykkede han gennem LMM?

med venlig hilsen en nysgærrig Jesper snart med fiesta 1,8 zetec :D


helt standart motor og med 2 toppakninger ca 1bar ja men ikke FM-II men SMT6 det var mig der var forkert på den tidligere...

4 ekstra dysser limet i orginalt plast-manifold...

T3 trim 60 og en ladeluftkøler fra en diesel ting det duede...

og efter han har kørt med 2 pakninger uden mellemlægs plade siger han at den SAGTENS vil kunne køre ligesådan med alm. motor setup

og han sugede igennem LMM men dengik vist også til sidst

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2006, 15:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hmm det lyder ganske fornuftigt hvis den skulle være så villig at lade på.. kender ikk noget til SMT6, kunne den styrede tænding så den stillede tilbage når der kom tryk på eller ved du hvordan han klarede det? .. hehe jeg er sgu pisse nysgærrig :D havde tænkt på Rst manifold modificeret på zetec top t3 eller t27 mener at stamme fra 940 volvo .. org komp. og 0,4 bar 4wd sierra cos ladeluftkøler .. men så skal der jo bruges noget til at styrer det ekstra benz samt tænding :?

Dalle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2006, 14:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det er så de ting jeg heller ikke kender så godt (motorstyring/tilskuds systemer) men ja jeg mener SMT6 den kan justere både tilskud og en smule tænding men det er der nok nogen der kan be- eller af-kræfte...

men han siger at hvis det skulle være ordenligt så skal der anden styring på for det blev aldrigt 120% kørbart med SMT6...

(har både Zetec udstødnings flange og RST manifold hvis du skulle mangle en af disse)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2006, 17:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
ihh det r en skam vi ikk kan få ham på banen så vi kan hører hvad han gjorte med tænding osv.. men ja det bliver nok ikk optimalt før der bliver monteret en "rigtig" motorstyring .. hmm har bare ikk mod på at skulle sætte mig ind ms eller lign :oops:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 02:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
http://www.quantums.info/zvh.htm

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 03:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Så vil jeg da lige forklare mig....


SMT6éren kan styre tilskudsdyser, LMM signal og tændig på ené gang....

Med fare for at gentage, hvad martin allerede har fortalt, så i mit tilfælde havde jeg 4 tilskudsdyser i den originale indsugningsmanifold. Disse var kun aktive ved overtryk og sørgede for at ekstra benzin...

LMM signalet sløjfede jeg igennem SMT6 for at kunne begrænse spændingen fra LMM. Efter mine erfaring kan EEC-IV styringen ikke håndtere mere 4,8v fra LMM. Går den over det, logger den en fejl og går i nødprogram. Derfor lavede jeg en begrænsning i SMT på 4,7v i SMT. Så hvad den skulle bruge af benzin ved belastinger større end de 4,7v gav tilskudsdyserne...

Tændingen kan styres 2 tænder på krumtapføleren med SMT6.. Det er ikke alverden, men jeg har stortset aldrig brugt... Som ren sikkerhed, i min undre over, at jeg aldrig stødte på tændingsbanken, så gav jeg den lidt mildere tænding 0,8 bar og opefter... men det var i rent blinde...

Jeg ærgere mig over at jeg ikke fik det kørt ind proff... Men jeg eksperimenteret istedetfor....

- Claus

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team