Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jul 2025, 08:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2006, 09:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
finder i ud af noget.?.... jeg er spændt på at se resultaterne

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2006, 17:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Da det tager en times tid at skifte rundt fra med slange til uden slange er det droppet. Og motoren skal også være kold først, ellers brænder man sig nemt da indsugning og udstødning sidder på samme side af toppen. Og det kan jeg jo ikke stå og gøre henne hos natmekanikeren.... Men nu er filteret sat tilbage direkte på turboen, der VAR altså for meget modstand i den 3" flexslange jeg havde brugt på 70 cm. Trykket kunne ikke komme over 1,4 bar før, og nu her efter slangen er taget af, er trykket kommet op på de 1,5 bar som jeg ville have.

Jeg har nu lavet en væg beklædt med powerwrap som varmeskjold, og ført 4 tykke flexslanger direkte fra kold luft til filteret, og nu er lufttemperaturen kommet ned på 28 grader med 20 graders udendørstemperatur ved 60 km/t.
Når den får noget ladetryk stiger temperaturen til 35 grader ca. Så det er ok...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006, 17:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
det lyder som den rigtige løsning... kold luft og lav modstand :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006, 20:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Jeg tror du vil få en meget upræcis måling på et fast rullefelt, Da det ikke kan give de naturlige omgivelser.
Eks. Der står en blæser forand din bil som blæser lige meget, uanset om du "køre" langsomt eller hurtigt.
og i dit tilfælde spiller luftflow og aerodynamik en hel del ind, du skriver også du har 4 luftintag til filteret, det er jo ikke sikkert at blæseren kan simulere så meget luft som din bil kan når du køre på vejen, eller den blæser måske formeget, så målingerne på feltet bliver fine, men i virkeligheden måske et dårligere resultat.
Så hvis du kan finde nogle, inærheden med et transportabelt felt vil jeg mene det giver nogle meget mere naturtro resultater.
MVH

Johan O R

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006, 21:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
De målinger jeg skriver om er lavet på vejen...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team