Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 07:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

COMETIC laver nogle ret gode toppakninger, multi layer
Koster omkring 1000-1200 kr.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Vi fik vandskåret nogle topppakninger ud i en 1,2mm kobberplade og udglødte den, vi prøvede først at give den hylomar over det hele, men den blev lidt underligt "svampet" at spænde på. Så vi tørrede det af igen, og nøjes med at give den en lille smule rundt ved olie og vandkanaler,

Der er også fræset ringe i topstykket, hvor der er klemt en "o-ring" af 1,25mm fjedertråd fast ned i rillen, kan ikke huske hvor meget den klemmer, skal se om jeg kan finde et billede af det.
Det fungerer i hvertfald ganske fint, der har ikke været antydning af problemer lige på den front, på trods af både høj kompression og rimeligt ladetryk.(dog altid kun racefuel),

Med hensyn til opvarmning bruger vi en gammel bradepande, med sprit i som varmekilde, en ovnrist henover, det giver en pænt jævn varmefordeling.

Jeg havde også prøvet med brænder, men havde mistanke om uens varmefordeling, da jeg ikke syntes pakningen var lige blød overalt, derfor blev det gamle komfur i garagen lige "tømt" til formålet.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:

Finn T Pedersen skrev:

Laver de også en til en Corsa 1.4 ?? Vi har spurgt mange steder og ingen har kunne lev. noget til den motor.

Titel:

Spirillen skrev:
Vi fik vandskåret nogle topppakninger ud i en 1,2mm kobberplade og udglødte den, vi prøvede først at give den hylomar over det hele, men den blev lidt underligt "svampet" at spænde på. Så vi tørrede det af igen, og nøjes med at give den en lille smule rundt ved olie og vandkanaler,

Der er også fræset ringe i topstykket, hvor der er klemt en "o-ring" af 1,25mm fjedertråd fast ned i rillen, kan ikke huske hvor meget den klemmer, skal se om jeg kan finde et billede af det.
Det fungerer i hvertfald ganske fint, der har ikke været antydning af problemer lige på den front, på trods af både høj kompression og rimeligt ladetryk.(dog altid kun racefuel),

Med hensyn til opvarmning bruger vi en gammel bradepande, med sprit i som varmekilde, en ovnrist henover, det giver en pænt jævn varmefordeling.

Jeg havde også prøvet med brænder, men havde mistanke om uens varmefordeling, da jeg ikke syntes pakningen var lige blød overalt, derfor blev det gamle komfur i garagen lige "tømt" til formålet.

Får den varme nok af en gang sprit?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ja det går fint, men jeg kom lige i tanke om at vi brugte Methanol til den omtalte pakning, men jeg har brugt alm. husholdningssprit eller benzin til de andre pakninger jeg har lavet, benzin vil jeg nu ikke anbefale, men det kan da gå.
Du skal bare hælde nok i, det er pissetræls at løbe tør inden pakningen er varm nok :damn:

Mvh
Palle

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem

smurf47 skrev:
Finn T Pedersen skrev:

Laver de også en til en Corsa 1.4 ?? Vi har spurgt mange steder og ingen har kunne lev. noget til den motor.

Ret sikker på de laver efter behov...
Kontakt www.turbomotor.dk han er forhandler af COMETIC.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time