Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jul 2025, 08:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 10:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30
Indlæg: 91
hvis i begynder at rode med det her skal i være opmærksom på at så kold luft, afkøler div. objekter på den's vej i forbrændingskamret.
og kondencering af brændstof vil opstå hvis i prøver at nå ned under et vist punkt. (diesel er ikke så udsat da det jo primært sprøjtes i forkammer eller direkte i forbrændingskamret)

den umidelbare fordel ved væske/luft cooler med en konstand tilgang af en specifik temperatur at væske(termostatstyret) gør at man justere div map i tænding og fuel mere konkret..

desuden kan en spiral/varmevækseler til brænstof nedsænkes i væsken og dermed yderlige nedbringe temperarturen i ladeluften.
det kan også bruges til vandindsprøjtning.


nu når vi er begynd kan man jo også lige så godt sætte en mindre køler på bilen og så sekundært køle kølevandet i en ekstra varmevækseler. og der ved opnå bedre flow i gennen motorrumet som så sænker temperaturen yderligere.

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2007, 20:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den med kondenseringen af brændstoffet, læser man tit om... men har tilgode at opleve det i virkeligheden. tror mange af dem der mener det er et virkeligt problem lever i sugemotor/karboratortiden=ca omkring sidste istid! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2007, 10:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
den med kondenseringen af brændstoffet, læser man tit om... men har tilgode at opleve det i virkeligheden. tror mange af dem der mener det er et virkeligt problem lever i sugemotor/karboratortiden=ca omkring sidste istid! MVH søren


HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2007, 10:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[]

HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...


Ikke ret mange opnår det dog.... :gnaek:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2007, 10:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Der skal bare nok lattergas til - kommer ind med ca -80 grader -

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team