Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 08:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2008, 16:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Yugo Turbo skrev:
det er stærkere/hårdere end 304 og det gør at det under stressbelastninger flækker. derfor kaldte jeg det sprødt. er det forkert da?


Både AISI304 og AISI316 er ganske ubrugeligt til manifolde.
Begge vil i ekstrem grad lide af "Intergranular Corrosion" og "Intergranular stress corrosion cracking" (forbehold for stavemåde) når det bliver brugt på en turbomanifold og udsat for høje temperaturer.

Materialet flækker derfor nærmest af sig selv. Meget udbredt fænomen i højglanspolerede manifolde, kina eller ej!.

Tilføjer du et "L" til materialet, så ser det pludseligt noget anderledes ud.

Som så meget andet er det ofte de små detaljer der gør forskellen....!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2008, 18:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
tænkte nok at det var en lignende detalje du havde i ærmet...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2008, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
vil det sige at hvis der er et L i materialebetegnelsen så kan alle 3 kvaliteter/typer som Lasse nævner bruges ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 16 sep 2008, 21:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
prøver at indhente lidt priser ved de forskellige kontra miltek så må vis se. Men sys at de fleste steder står der at det er 304 det er lavet af :coffee:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2008, 06:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Yugo Turbo skrev:
tænkte nok at det var en lignende detalje du havde i ærmet...


Detalje?

Er en fiat uno den samme bil som en fiat uno turbo, og performer de helt ens? Det er vel kun den detalje med det lille "turbo" badge der er forskel, ergo er de så helt ens? :popcorn:

304/316/321 (med eller uden L)er ikke så fandens forskellige udover den temperatur de er designet til at arbejde ved. Forskellen i styrke er ganske irrelevant for 99,95 af manifoldene, og det er derfor jeg mener du er galt afmarcheret når du skælder 316s styrke ud, og kalder det sprødt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2008, 09:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
nu hvor du har åbnet ballet, så synes jeg at du skylder at fortælle hvad det L står for... :hrmpf:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2008, 10:01 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
Hej BANDIT

man kan også få en OBX turbo manifold... men nu er jeg ikke så meget inde i ford modellerne så jeg ved ikke om den passer på din... :oops:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-TURB ... 0064422636

men prisen er da overkommelig... :wink:

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 sep 2008, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
BANDIT skrev:
JerrilD skrev:
Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?


Kunne jeg selvfølgelig os prøve :) Men er den med T25 Flange kan du husk det


Hmm ja det mener jeg det er... Er T25 ikke standart på en RS? Mener han kører med stadart turbo, men er ikke sikker :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 sep 2008, 14:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JerrilD skrev:
BANDIT skrev:
JerrilD skrev:
Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?


Kunne jeg selvfølgelig os prøve :) Men er den med T25 Flange kan du husk det


Hmm ja det mener jeg det er... Er T25 ikke standart på en RS? Mener han kører med stadart turbo, men er ikke sikker :)


T3 på Escort RS turbo og T25 på Fiesta RS turbo..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 17 sep 2008, 15:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Kim Jørgensen

Tror det er til eftermontering af turbo, så tør ikk satse på at det er samme mål som orginal
---
JerrilD

Tror jeg ikk han gør , Jo det er standart T25 på en RS men jeg har købt han gamle turbo,cat og manifold.
---
Zorak

Det er en Focus RS der er tale om :)

---
Men tror jeg har fudet en løsning

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team