Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 14:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
For lige at vende tilbage til emnet så er der en test her:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 17:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
370z skrev:
De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!
og al afdækning/inderskærm blev monteret igen før næste rulning? kunne være rigtigt spændende at se den bil blive rullet i virkeligheden. eller blot udskrifterne. hvem er det der roder med bilen for dig?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 17:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Det er ikke sådan at problemet måske egenligt mere er at det er filternes placering på den begrænsede plads der gør at DE ikke kan få luft, selv om de egenligt har stort nok max flow? At der eventuel skal vælges en helt anderledes filter løsning. Ja det var bare "en ud af boksen" tanke....

Apropos det oprindelige spørgsmål har KN faktisk HK rating på deres filtre, f.eks her på de koniske: www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_clamponkonisklistdk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 17:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
jo... det er det 99% sikkert. også selv om det ikke er trådens emne!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvor meget plads er der omkring filtrene?

Det nytter ikke riktigt noget hvis inderskærmen, eller andre komponenter ligger meget tæt på filtret!

For så mister du effekttivt areal på filtret.

Billeder og flere oplysninger, det ville være lækkert.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 18:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
370z skrev:
De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!


Billeder før-efter.

Ydelser pr. filter?

Hvem laver målingerne for dig?

Er der målt vacuum i røret lige eftter filteret?

Suger filteret direkte over en skarp kant/ er der tragte, etc?

Mange spørgsmål, men det er i din egen interesse at få svar der er så præcist som muligt. (HKS-svaret har du jo fået ;-) )

Det kan godt være ganske tricky at finde sådan en fejl(hvis der ER en fejl), og man skal passe morderligt på ikke at tro på hvad man mener. Se ALTID på hvad tallene(dvs mål!) siger. Ofte er det man troede ikke helt sådan virkeligheden er.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Billede

Billede

Hentet fra hans egen projekt tråd her på siden.

Jeg vil skyde på det er hans trykrør der stjæler rigtig meget luft!

Så vidt jeg kan se fra de billedere du har, så kan du hente luften lige under forlygterne, hvor de gamle cooler sad...

Før billede

Billede

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 20:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad er det for en aluplade der sidder mellem filter og massemåler?

Manglen på radius de rigtige steder kan være kostbare i ydelse. Filter med intern tragt kan feks kompensere for en del flow der tilsyneladende ikke før kunne komme igennem samme lysning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 20:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 okt 2008, 14:54
Indlæg: 214
Kør uden filter?

René har kørt uden filter i snart et årti uden problemer så vidt jeg ved?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2009, 21:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Det der er så ikke hans bil, men han ligger sikkert selv nogle billeder ind og lidt flere detaljer... Bilen det drejer sig om kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=151961


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team