Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 10:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Hejsa

Du/I skal nok lige passe på membranen da den måske ikke vil kunne lukke hvis ladetrykket er for højt. Når motoren suger åbnes membranen, men den vil jo have tendens til at blive åbnet af ladetrykket ???? Den skal der nok tænkes over :-|

Jeg vil nok også prøve med noget kompressor, da turboer nok ikke lige findes så små, tag evt noget G40 lader fra en golf. Den vil være vildt over dimensioneret, men til at trimme ind til omdrejningerne.

Modtrykket i udstødningen skal i nok ikke tænke så meget på, i får heste nok med trykladning. Modtrykket er for at få en god fyldning af cylinderen og med trykladning er det vist ikke noget problem :-D

mvh Lasse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

For syg :-D

http://www.mtek.chalmers.se/~expe/Link/rd350eqv.gif

Senior Medlem
Brugeravatar

http://www.mtek.chalmers.se/~expe/Link/rd350eqv.gif

> Simon.

Jeg ved ikke rigtig lige hvor du skal finde en. men en losseplads og lidt tålmodighed vil nok være et godt bud. -Ellers kunne du jo prøve en maskinforretning. Jeg tror i alt fald at den er nemmere at finde end så lille en turbo. Det fungerer ligesom en Judson supercharger.

Her er lige et link, så du kan se sådan en
http://home.san.rr.com/fsheff/photo032.htm

Og et til:
http://www.edu.stadia.fi/~9700336/judson.html

Jakob Nielsen, sådan en lille malkemaskine kompressor ville jeg være meget interesseret i. Hvor havde du set den henne og var den til salg??

Hmm. Jeg har sgu set flere af dem smidt ud - siddende på gamle malkemaskiner - Ja ja - bare kald mig bonderøv, men jeg kommer fra en lille by i nordjylland. :-|

Nyt Medlem

Hold da helt Kæft hvor sejt ka det være... *gggg*
Det holder sgu at sætte tryk på en scooter

Hvis du skal have en cylinder der kan holde til trykket og et topstykke, skal du prøve at ringe til motorline i tyskland han har en polini evo1 cyl. på 50ccm eller 76ccm de er nikasil foret og de kører skide godt standart godt nok en lidt høj compression men du kan jo prøve dig frem du skal nok invistere i et par ordenlige pinbolte det kan han også hjælpe dig med ved motorline jeg vil gerne høre om det lykkes og hvor meget du kan få motoren til at yde... og topfart osv. osv.:-D :-D :-D

det er da godt at se at andre dele samme interesse for at montere mølle på 2 takter,,, går se4lv og leger med det på en scooter, har overvejet den med sprøjte aprilia ditech ellers en gammel puch 3g med hjemmelavet sprøjt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time