Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 20:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Hvis du nu smækker sådan et multielektrode rør i en bil som en 240Turbo så tændingsbanker den som en gal længe før den gør med alm NGK rør. OGSÅ selvom man vælger et multielektroderør der skulle være et nummer koldere. Multielektroderør er godt nok til nogle biler, men absolut ikke det eneste der duer.
Alle 4cyl 8V volvo m. turbo kører ikke så længe og ikke så godt med dem ifht oem NGK.
Lad dermed ikke være sagt at visse biler godt kan have en fordel af rørene.

Att fordfan
Nu nævnte jeg jo en helt stribe "gratis" modificeringer som er rimelige at gå til, og vi kan jo diskutere det her tændrørssjov til døde. Vi er ganske sikkert enige langt hen af vejen, eksemplet med tændrørene er i mine øjne flueknepperi på en detalje som kræver at der er langt $$ i en motor i forvejen for at det skal være reelt(som jeg også giver udtryk for)

Det er ligegodt dælens at jeg ikke kan finde det site med flammefront billederne på. :x
Der kunne man ret tydeligt _se_ at flammen "kom hurtigere ud af hullerne" i den side hvor røret er åbent. Men set i sammenhæng med en god solid hvirvel så betyder røret intet.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
lad os slutte flueknepperiet her!! (hvis jeg får det sidste ord! tændrør med flere sideelektroder sætter man kun i får at få længere levetid på samme)

Titel:
ATT: HenrikGM

Min nuværende kompresion er 9,8:1 jeg har tænkt mig at tage ca 2,5 mm af stemplerne. de er rimelig tykke stemplerne man kan næsten fjerne 5mm uden at du kommer ned så de plane. Den har 90 hk ville gerne op i nærheden af 160-170 hk

Titel:
Moderator

Ved du hvor mange ccm der skal fjernes for at komme ned på 8.2:1?

Jeg vil foreslå dig at forsøge at finde så mange ccm som muligt i toppen. Det er meget sjældent at man brænder hul i toppen.

Undlad at fjerne dit squish areal, dvs du må ikke tage godset helt ude ved kanten af stepmlerne.

http://www.billzilla.org/engcombust.htm

Her kan du feks se hvorfor du ikke skal fjerne godset langs kanten.

Prøv lige at måle antal ccm i stemplet og i toppen, læg toppakningen til og så har du det totale volumen når stepmlet er itop. Så kan du se hvor maget der skal tages.

Titel:
Moderator

http://www.opeltuners.com/problems/problems.doc

Er også værd at se igennem.

Titel:
der skal fjernes ca 2,5 3 mm

Titel:
Moderator

2.5mm hvor henne??
På hele stempeldiamteren?

Titel: Spyde
Medlem
Brugeravatar

Ja! altså på den øvereste del af stemplet men det kommer ikke til at ramme det der sqish eller hvad det nu hed

Titel:
må være nogle ret speciele stempler vi har her!

Titel:
Moderator

Ja, jeg vil da egentligt også gerne se dem nu....?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time