Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 jul 2025, 02:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Rnault 5
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HM skrev:
Sådan en femmer dur sku da ikke, de falder fra hinanden hvis de har over 100 hk.. Køb hellere en Honda Civic!

haha :roll: :roll: ...... så hellere en pumpet 5'er den kører fint og så med nav skiver og kalibre fra en R19........ desuden så har de også vent motoren "rigtigt" i en 5'er og ikke med gearkassen foran passageren (sjovt nok har de lavet det om siden på honda bilerne...hmmmm ja hvorfor mon).......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

1. GTE kan ikke synes med 1,7 turbo motor før den er omregistreret til GT Turbo. Det burde dog ikke være et problem da GTE og GTT er samme bil med 2 forskellige motorer og anden instrumentering.
2. En GTS vil aldrig kunne synes med GTT motor. Det skyldes simpelthen at du ikke får godkendelsen fra Renault.
3. En Renault 5 GT Turbo falder så ikke bare lige fra hinanden med over 100 hk. En 5 GT Turbo er født med 115 eller 120 hk (afhængig af årgang/phase). Og der kører flere i dk med noget mere effekt. Har personligt en der gerne skulle lave lidt mere effekt :) Og den kan da nappe de fleste hondaer på en hvilken som helst dag. Lidt forskelligt fra hvor man kigger er der forskellige tal på en Renault 5 GT Turbo. Men normalt siges den at være 7,3 sekunder til 100 standard. Andre steder skriver de 8 sekunder. Men da det kræver 2 gearskift vil jeg tro vi ligger omkring 8 sekunder. Og så kan den jo følge en vtec. Oven i det så kan man gå ud og skrue den fra 0,685 bar til 1 bar og så er det farvel til vtec ;) så kom igen med din honda :) hehe! :tooth:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Hvilken der er bedst af de 2 modeller, er en smagsags, jeg ville dog vælge AX GT/GTi/GTI/Sport. Men for begge biler gælder det, at du bør køre pænt, for hvis du køre galt i en af de små biler med høj fart er du færdig :!:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Hvis det kunne friste med en AX Sport, med større karbuider, AVO undervogn, Tarox bremser mv, kender jeg en der har en billigt til salg.

Standen er god, der er lige lavet omfattende rustarbejde samt motoren har fået en grundig overhaling.

Den smider ca 120 hypper, og kører ganske fint og er hurtig!

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
jeg havde valgt en lille ax.en gt med 85 hk er ganske frisk men forsikringen råber ikke gti.

i øvrigt en ret støjsvag bil med en god høj gearing så du kan ligge og cruise med 160 uden det lyder tosset

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
fordelen ved en gt er at det ikke står i reg.att. at det er en gt.. så den kan forikres som en alm1,4 :twisted: :wink:

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Slavteren skrev:
fordelen ved en gt er at det ikke står i reg.att. at det er en gt.. så den kan forikres som en alm1,4 :twisted: :wink:

Nogle gange står der også bare AX :wink: men det er efterhånden ikke muligt, at svindle på den måde længere, da de fleste selskaber vist nok går efter stel nr. idag, og derudfra kan de se hvilken model der er tale om.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg snakker af erfaring.. hvis du tager dit stelnummer og går ned på et aut. citroen værksted kan de heller ikke se om den er født gt eller ej. jeg var nemlig i tvivl om min gamle var født gt eller ej, men det kunne simpelthen hverken af eller bekræftes nogle steder ud fra stelnumeret. så det måtte vente indtil jeg kunne få den skildt læidt ad og konstatere at bagskærmene ikke var blevet skiftet.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
fra min vens bil ved jeg at hans forsikrings selskab så gt som en udstyrspakke med lidt mere luksus. -altså ikke noget der betød noget
Der er jo også elruder i en gammel svend fra 87-88.

og den går jo også hæderligt pr liter selvom det er en gammel karburidekværn

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tjae, i de gamle modeller har de 10hk mere end de normale, men når man når på den anden side af 90 er det samme motor med 75hk om det er en alm eller en gt.. så eneste forskel er skærmkanter, kabine og udstyr ja.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time