Alle der kalder mig OTTO NÆSEHORN,plejer at få et rigtig kraftigt sugekys,så jeg foretrækker at det er unge piger ca. 45 år der kalder mig det
Ca. 8o% af mine kunder har så lige valgt at de skulle have rep. bil idag(altså 4 biler til rep. på en dag)så jeg har haft meget travlt,så jeg har ikke læst PP før nu
Nu er jeg jo ikke bokser som Søren,men tør da godt stikke næsen frem
Inertirullefelt=fattigmandsruller ja måske,min overbevisning er dog at dette giver den mest nøjagtige effektmåling,da vi der har en kendt inertimasse og det så er den tid det tager at acc. denne masse,det er simpel matematik,udfra dette udregnes momentet
Hvis man så med et bremsefelt måler momentet via en vejecelle og derefter udregner Hk,er vel ikke mere nøjagtigt,jeg mener faktisk tværtimod,for der er der calibrering af vejecellen der spiller ind som usikkerhedsmoment
Når man så effektmåler på et bremserullefelt,ligger man en eller anden bremsning på,som vejecellen selvfølgelig måler,men så lang tid der acc.er det dog også nødvendigt at beregne på inertimassen,dvs. at rulle programmet skal beregne både på vejecellen og inertimassen ,lægge disse to beregninger sammen og derved fremskaffe en effektkurve,nedløbet på et bremsefelt beregnes også på inertimassen,i modsat fald skal der også være en vejecelle til nedløbet , en elbremse mister op til 40% af sin effekt ved opvarmning,og den bliver VARM,(jeg har faktisk også et felt med elbremse = rigmandsmodellen)
Så alt i alt er der nok en del flere usikkerhedsfaktorer der spiller ind på et bremsefelt
Vil man effektmåle udelukkendene med en vejecelle,er det så nødvendigt at låse rullerne ved et givent rpm.speederen i bund aflæse hk. plotte aflæsningen på et skema, gentage dette ved lidt flere rpm.
afhængig af hvor nøjagtig en effektkurve man vil lave,vil det medføre så mange rulninger at jeg tror at både bilens motor,drivline og elbremse er smeltet sammen inden man har en effektkurve
Om man kan bremse rullerne på en powerbil NEJ,hjulene skal nok dreje rundt,men tvivler på at rullerne er med
Har prøvet med en 350 hk vi skulle låse ved 180 kmt. rullerne kørte 180,men speedo viste 240,det var så på glatte ruller,hvis man låser rolleteret ruller på en +500 hk bil,er jeg heller ikke i tvivl om at den nok skal få kørt hjulene rundt,og nok også raspet dækkene af
Mvh Otto
|