syncroGT skrev:
[Så er vi jo igen ude i noget med tolerancer der ikke passer sammen.
Og vis disse tolerancer havde været overhold, havde de måske nok virket bedre end OEM lejer.
Kan tildels godt følge dig i og fikse et proplem der ikke er der, er en dum idé
Men du må vel også kunne se idéen i og forudse/løse et problem, inden det opstår..?
Jo, hvis du har en ide om at du får problemer med at lejerne fysisk ikke er istand til at efterkomme dine krav til motoren, så er det da fair nok at lede efter upgrades.
Når jeg skriver upgrades, så mener jeg det alvorligt. Rigtigt ofte bliver en upgrade til en down-grade istedet, ganske enkelt fordi OEM egentligt var bedre end "racer"grejet.
Tænk sådan her:
1: Jeg skal bevise(overfor mig selv) at OEM ikke er nok til mine behov.
2: Jeg skal vide så meget om OEM grejet at jeg ved hvad der går galt og hvorfor.
3: Jeg skal være istand til at pinpointe de nye krav til lejerne.
4: Jeg skal være istand til at finde en leverandør der (troværdigt) kan levere mine højere krav til specs, så jeg faktisk får hvad jeg ber om.
Når du kan det, så træffer du en beslutning der er baseret på en forudsigelse af et problem du ved kommer ved en given belastning, og beslutningen giver dig en upgrade fordi du ved hvad du skal bruge.
Kan du ikke det: Så træffer du en beslutning udfra et gæt om at leverandøren at "racerlejerne" nok er klogere end VW, og et vildt sats om at delene nok er lavet af en anderkendt producent. (som at lukke øjnene og satse på der er grønt lys når du krydser!)
Fordi ovenstående er pisse svært kan det være en rigtig god investering at satse på OEM dele, da du så ikke går helt tosset galt i byen, men lad os da vide hvordan det går med racerlejerne når du får dem skruet i.

Jeg vælger og høre på jer gutter der har lidt erfaring, og så køber jeg OEM lejer.
Ikke at jeg har slået idéen med hårdforcromning ud af hovedet, og racer lejer.
Men så længe jeg ikke har sat mig mere ind i ting, end jeg har på nuværrende tidspunk. så bliver det kun på idé plan