lyder da godt man kan gøre lidt ved den, men det kedelige er bare lige det med forurening... da kitcar'en er at betragte som en ny bil ja så skal den overholde euro 4... jeg har googlet mig frem til værdierne på
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
hvad kan man egentlig gøre for at bare komme i nærheden af kravene? ja at motor skal være frisk og tæt men har alligevel tænkt mig at skille den helt og renovere hvor der er slidt (dejligt med de mørke vintertimer og lidt arbejde indenfor)
jeg fik af en kammi i england at vide at det skulle være efterfølgeren til "pinto" serien hvad jeg også har læst mig til det skulle være, men nettet er en jungle og har ikke fundet info på om den er med indsptøjtning men det går jeg ud fra... og så følger der nok katalysator med, men hvor god er den ford brugte i forhold til den dax bruger...
nogen vil nok spørge om jeg har motoren i hus... nej har jeg ikke smider ikke lige 12 kg efter noget før jeg ved om jeg kan få det samlede projekt godkendt... og paverne ved fstyr.dk tillader sig altså at holde weekendfri
det med turbo tror jeg ikke bliver ret meget nødvendig, 120 HK til en bil på ca 800 kg total er vist mere end rigeligt, med mindre man har et seriøst ønske om at få en 1 værelses med låg på
EDIT: læser så lige på crustworld at motoren har "distributor cap" altså strømfordeler... er den helt korrekt opfattet? for så er der mig bekendt heller ikke indsprøjtning og katalysator.... men hellere spørge en gang for meget end tro noget forkert
EDIT2: man kunne også bladre lidt længere frem og se der er fordeler og indsprøjtning... gætter så at ECU mest er til for at styre indsprøjtningen.... hvad vil an kunne vinde ved at sætte megasquirt på og helt droppe fordeleren? altså COP.....