Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 06:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hvordan ved man det er lækker kvalitet. Og hvad indebærer lækker kvalitet ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

K-FINN skrev:
Er der reelt nogle der kan påvise defekt pågrund af manglende luftfilter .
Min starlet har rundet 295000km,de sidste 30000km har den kørt med eftermonteret turbopå original motor uden luftfilter.

Jeg kan huske noget med en supra til DHB som smed en tandrem.
Før dette havde jeg ikke hørt om nogle der havde prblemmer med at køre uden skjold/indækning på tandremmen...

Nogle er heldige og nogle er ikke. jeg ved godt hvad jeg gør når jeg har brugt penge på mine motore..

Titel:
Senior Medlem

Thomas h p skrev:

Pointen er, at der er ikke andre muligheder :coffee: men hvem ved, måske kan den lave hk nok med det filter. Og vis det går helt galt, tager det vel ikke mere end 2min og lave om:-)

Du har stadig ikke fanget min pointe :)

Hvorfor vil du have at den laver mere effekt på et rullefelt end til hverdag? Giver det mere respekt at have en kurve der viser et scenarie der er opfundet til dagen? I min verden hedder det en DynoQueen :)

Titel:
Mester Medlem

Excess skrev:
K-FINN skrev:
Er der reelt nogle der kan påvise defekt pågrund af manglende luftfilter .
Min starlet har rundet 295000km,de sidste 30000km har den kørt med eftermonteret turbopå original motor uden luftfilter.

Jeg kan huske noget med en supra til DHB som smed en tandrem.
Før dette havde jeg ikke hørt om nogle der havde prblemmer med at køre uden skjold/indækning på tandremmen...

Nogle er heldige og nogle er ikke. jeg ved godt hvad jeg gør når jeg har brugt penge på mine motore..

Ved du om den sprang på grund af fremmedelegme eller monteringsfejl. Finder det mærkeligt der kan springe noget op i tandrem når man laver en brænder.
Mon der sprang noget ind i hans koblingshus da hans kobling eksploderede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
køb en si i det lokale supermarked, eller stjæl konens, klip rammen af, monter med spændebånd,,,det holder de værste gråspuve ude,,,job done

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

TB206HDI skrev:
Thomas h p skrev:

Pointen er, at der er ikke andre muligheder :coffee: men hvem ved, måske kan den lave hk nok med det filter. Og vis det går helt galt, tager det vel ikke mere end 2min og lave om:-)

Du har stadig ikke fanget min pointe :)

Hvorfor vil du have at den laver mere effekt på et rullefelt end til hverdag? Giver det mere respekt at have en kurve der viser et scenarie der er opfundet til dagen? I min verden hedder det en DynoQueen :)

Kommer da an på hvad jeg siger den har af hk :wink: vis jeg siger det den yder med filter så det totalt lige meget :damn:

Titel:
Moderator

Thomas; Prøv et par primitive opstillinger, bla med original filterkasse.
Med gaffatape og noget primitivt fusk kan du snart danne dig et indtryk af hvor meget filter der skal til, også så du ikke behøver ændre noget til en trackday, eller lign.

Køb en tilsvarende denne men med et andet måleområde:http://cache.freescale.com/files/sensors/doc/data_sheet/MPX4250.pdf

Køb denne:http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM7805.pdf byg fig10.

Kobl de to sammen. Brug en batteripakke med 8x1,5volt batterier til forsyning(elektronikpusher eller ebay) og et simpelt multimeter til at måle udgangsspændingen på MPX pin1.
Den udgangspænding er et udtryk for et trykfald.

Du kan bruge den til luftfiltre, trykfald på IC, rørføring, lydpotter, etc.etc.
Sågar endda kan den bruges til at måle blowby ved at måle trykfaldet i ånderøret.

Hvis du mangler en kilde til MPX sensoren, så kan det være jeg har nogle liggende hvis jeg kan finde dem.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Thomas; Prøv et par primitive opstillinger, bla med original filterkasse.
Med gaffatape og noget primitivt fusk kan du snart danne dig et indtryk af hvor meget filter der skal til, også så du ikke behøver ændre noget til en trackday, eller lign.

Køb en tilsvarende denne men med et andet måleområde:http://cache.freescale.com/files/sensors/doc/data_sheet/MPX4250.pdf

Køb denne:http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM7805.pdf byg fig10.

Kobl de to sammen. Brug en batteripakke med 8x1,5volt batterier til forsyning(elektronikpusher eller ebay) og et simpelt multimeter til at måle udgangsspændingen på MPX pin1.
Den udgangspænding er et udtryk for et trykfald.

Du kan bruge den til luftfiltre, trykfald på IC, rørføring, lydpotter, etc.etc.
Sågar endda kan den bruges til at måle blowby ved at måle trykfaldet i ånderøret.

Hvis du mangler en kilde til MPX sensoren, så kan det være jeg har nogle liggende hvis jeg kan finde dem.

Den mpx sensor, er det ikke bare den samme som sidder inde i din MS boks? altså map sensoren?

Titel:
Moderator

Jo, i princippet, men du regner forhåbentligt ikke med at du skal bruge et måleområde på 250kpa til det formål vi snakker om her :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Jo, i princippet, men du regner forhåbentligt ikke med at du skal bruge et måleområde på 250kpa til det formål vi snakker om her :wink:

Men er bare ikke så teknisk hvad det angår og strikke sådan noget sammen :? selv om jeg er elektriker :) men skulle dog nok få det hen, men så går der bare en masse tid med det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time