Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 01 okt 2002, 16:01 
Hvilken type BMW turboer tænker du på?? Skal jeg gå efter en bestemt type turbo, eller skal jeg gå efter en bestemt type BMW bil model??
Der er jo en stor skrothandler af BMW'er i Jylland, som sikkert har en masse liggende. :-)
Jeg skal alligevel have skiftet min gamle Rochester Carb ud, så jeg køber nok en Demon Carb eller en større Holly. En 1050 cfm'er må kunne klare det, evt med nogle større dyser i. :-D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 01 okt 2002, 18:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
745i kkk k27 eller porche 911 også kkk k27 men med andet reservedelsnummer eller 944 turbo s. Desuden brugte sauber mercedes v8 2 stk i en 800 hk 5.0 til le mans. 745i turboen er med garanti billigere pågrund af mindre dyrt navn. Der er en finsk bmw firma der har trukket 500 hk med sådan en turbo på en 3.7. En 850 trykkarburator + benzinpumpekit er passende regn med 10000-15000 kr. Den mest brugte nye turbo på v8 er 2 stk rotomaster v2. Ellers snak med nogle der kører traktortræk de ved sikkert hvor du kan finde en stor turbo billigt.
http://www.e30-2.de/motor/745i/745_02.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 03 okt 2002, 09:43 
Takker, så kan jagten stille og roligt gå ind. :-D Skal nok sige til, hvis det bliver til noget på et tidspunkt :-) Jeg har sikkert en million millard spørgsmål, når jeg går igang til næste år.
:-D


Top
  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 04 okt 2002, 18:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Her er nogle oplysninger om Holset turboer model hx som kan findes på flere volvo og scania.

http://www.holset.co.uk/flash/products/pics/graph3.jpg

Men ifølge formler for flow som er opgivet i kg/sec i de data der kan downloades på www.holset.co.uk som ganges med 132 for at få lb/min som divideres med 0.069 for at få cfm er det meget konservative data. Men så holder de jo også flere hundrede tusinde km i en lastbil.
data for flow
http://www.holset.co.uk/flash/partsserv ... meset5.htm


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 09:40 
Har lige spurgt lidt omkring angående de KKK K27'ere der. De er ikke sådan lige til at opdrive, så jeg skal nok kaste mig over Lastbilsturboer og intercoolere.

Tak for de mange cool links!!! B-]


Top
  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 11:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Ifølge junkyard turbo mailing list er der flere projekter i gang med holset hx40 på ford 302 og hy35 på 2.3 turbo. Der er en 454 båd med 2 hx40 = 1223 hk. I sverige er der 3 volvo b23 motorer der kører med en hx50 og tilpasser scania intercooler hvor den bedste har 700 hk 9800 omdr http://user.tninet.se/~toh546u/ttr/ se lige størrelsen på sugesiden i forhold til kronen. cummings diesel 5.9 (dodge dakota 5.9) har hx35/hy35 turboer. hx40/50/60 findes vist kun på lastbiler type volvo/scania/marine motorer se gikturbo listen. HX35 flow = ca 750 cfm HX40 ca 950 cfm = 550-625 hk HX50 ca 1250 cfm HX60 ca 1700 cfm = 1000+hk. Wastegaten fra W serien er stillet til ca 2 bar og kan ikke justeres. Så ekstern wastegate type audi rs2 skal bruges uanset model. Turboen fra fors powerstroke 7.3 Garrett tp38 + intercooler bliver også brugt. Den skulle klare 550 hk. 2 Supra turboer kan bruges men bliver sikkert for små til mere end 0.5 bar.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 11:44 
Det var ellers en del du fandt der. Så det er HX40 eller HX50 som jeg skal gå efter primært. Håber de findes i et billigt prisleje som er til at betale.
Hvad mener du med wastegate fra W serien??? Kræver HX'erne også ekstern Wastegate eller taler vi om en helt anden model?? HW?? :-P


Top
  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 11:58 
Uh... fik lige kigget på GIK turbos HP. Du mener selvfølgelig HXW'erne som kræver ekstern wastegate :-| Priserne er da fornuftige.. de virker ikke dyrere end tilsvarende Garrets Turboer, når vi taler fra ny af. Så de er måske billige nok, iforhold til Garrets, når det gælder brugte Turboer. :-)


Top
  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 12:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
HX40/50/60W er dem med wastegate W=wastegate og de er ikke justerbare (kan måske laves justerbare) derfor kræver de ekstern wastegate lige som alle kkk turboer har. Alle ældre audi og bmw har en ekstern kkk wastegate


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Turbo V8
Indlæg: 08 okt 2002, 17:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hej jens

Blander mig lige :-)

Ved du(eller andre) tilfældigvis, hvor mange HK en Wastegate fra en 745 Turbo, kan håndtere???
Jeg har en, som jeg havde tænkt mig skulle bruges til mit Turbo projekt.....målet er 300-350 HK


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team