hsahirf skrev:
nu skal jeg ikke gøre mig klog på autoteknik, men rent sprogligt er bi- og twin- synonymer, altså forskellige ord med samme betydning. Ud fra de foregående indlæg kan jeg så se at der er mange måder at implementere 2 turboer på, men man burde ikke (som andre også har sagt) kunne bestemme den aktuelle metode ud fra betegnelsen "bi-turbo" eller "twin-turbo" - det betyder blot "to turboer" og man må så undersøge mere specifik teknisk dokumentation hvis man vil vide mere om hvilken af implementeringsmulighederne der er brugt i det specifikke tilfælde
NETOP
som der også er få andre der har skrevet i denne tråd
DET ER DET SAMME, bare en eller anden marketings idiot der skal skrive et eller andet smart på deres bil, eg. twincam , abs, aircondition e.t.c eller hvad er forskelen på en acura nsx og en honda nsx (samme bil 2 forskellige markeder).
så du kan lige så godt erklære dig som kongen af autoteknik herinde.
det med 2 forskellige størrelser turboer høre hjemme under sequenciel turbo teknik
ordet bi kommer nok snare fra latin, og betyder 2 det bruges fx lige som mange andre latinske ord i engelske fx. det engelske ord binokulars (hvis det er stavet rigtigt skulle der stå kikkert) (okular er noget med prismer e.t.c)