Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 31 maj 2025, 13:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2004, 13:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2003, 08:44
Indlæg: 45
Geografisk sted: copenhagen
nu skal jeg ikke gøre mig klog på autoteknik, men rent sprogligt er bi- og twin- synonymer, altså forskellige ord med samme betydning. Ud fra de foregående indlæg kan jeg så se at der er mange måder at implementere 2 turboer på, men man burde ikke (som andre også har sagt) kunne bestemme den aktuelle metode ud fra betegnelsen "bi-turbo" eller "twin-turbo" - det betyder blot "to turboer" og man må så undersøge mere specifik teknisk dokumentation hvis man vil vide mere om hvilken af implementeringsmulighederne der er brugt i det specifikke tilfælde


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 22:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Nu skal man jo ikke rive op i gamle sår..!!

Men faldt over den her Tyske forklaring. På et tidligere godt gennemdiskuteret emne..!!


http://www.autoextrem.de/showthread.php?t=22891&page=1

Scroll lidt over midten af siden.. der er så illustreret 2 lækre billeder..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 16:18 
hsahirf skrev:
nu skal jeg ikke gøre mig klog på autoteknik, men rent sprogligt er bi- og twin- synonymer, altså forskellige ord med samme betydning. Ud fra de foregående indlæg kan jeg så se at der er mange måder at implementere 2 turboer på, men man burde ikke (som andre også har sagt) kunne bestemme den aktuelle metode ud fra betegnelsen "bi-turbo" eller "twin-turbo" - det betyder blot "to turboer" og man må så undersøge mere specifik teknisk dokumentation hvis man vil vide mere om hvilken af implementeringsmulighederne der er brugt i det specifikke tilfælde


NETOP
som der også er få andre der har skrevet i denne tråd

DET ER DET SAMME, bare en eller anden marketings idiot der skal skrive et eller andet smart på deres bil, eg. twincam , abs, aircondition e.t.c eller hvad er forskelen på en acura nsx og en honda nsx (samme bil 2 forskellige markeder).

så du kan lige så godt erklære dig som kongen af autoteknik herinde.

det med 2 forskellige størrelser turboer høre hjemme under sequenciel turbo teknik

ordet bi kommer nok snare fra latin, og betyder 2 det bruges fx lige som mange andre latinske ord i engelske fx. det engelske ord binokulars (hvis det er stavet rigtigt skulle der stå kikkert) (okular er noget med prismer e.t.c)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 17:11 
Damborg skrev:
Nu skal man jo ikke rive op i gamle sår..!!

Men faldt over den her Tyske forklaring. På et tidligere godt gennemdiskuteret emne..!!


http://www.autoextrem.de/showthread.php?t=22891&page=1

Scroll lidt over midten af siden.. der er så illustreret 2 lækre billeder..!!


hvis man kikker på billederne istedet for den tekst ham tyskeren har skrevet står der på billedet nr 2 biturbo/twinturbo

Billede



det første billedet herunder ligner lidt et mazda rx7 / toyota supra setup
Billede


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 22:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Tak Gæst.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team