Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 03:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

ingen flowbænk er bedre end den der betjener den! helt sikkert ikke! når du skriver CHEVOLET, så er chevy smallbiock nok det der er mest gennemtestet med hensyn til flow mm. ikke så mærkeligt da det er den motor der er lavet flest af (+200000000)!!vil give jer ret så langt at jeg endnu ikke har talt med nogen i DK hvor man rigtig fik indtrykket af de hade chek på alt mht. flowbænk/brugen af samme. mange steder står de bare og samler støv. udviklingen har også gået rigtig stærkt på dette område. så det der var godt og dyrt for 10-15 år siden ikke er ret godt idag. bla. omkring dette emne vil det være en god ide at læse blade og bøger fra USA omkring v8 særligt blade hvor forskellige motorbyggere konkurerer inden for nøje afstukne regler (omkring benzin, ccm mm.) i disse konkurenser scorer motorene point efter hvormeget moment og heste de laver over et bredt område! (gerne 3000-7000rpm) her er som regel gode oplysninger omkring flow og udstødningsmanifolde. MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
lqs skrev:
ang. det med at det ikke ALTID er det topstykke der flower mest der giver flest heste, prøv at komme med et DUKOMENTERET eksempel hvor dette ikke er tilfældet!

Er dette "bevis" nok?

"It has always been thought that there is a direct relationship between high air-flow numbers and high power output. In principle this theory sounds correct, but in practice it does not always work out that way. At one time a factory racing department picked the best high-performance heads off the production line for modification. After being ported, each head was flow checked. The heads that recorded the best results were kept for the factory racing team, and the supposedly inferior heads were sold to selected privateers. The interesting thing is that on the dyno, the engines with the heads that produced the best air-flow figures actually recorded power outputs no better than engines with average flow heads. After this discovery the factory tested all their heads for power output, before any were released to the private teams, and they found that some of the 'average' heads they had been selling produced the best power."

Det er sakset fra "Four-Stroke Performance Tuning" af A. Graham Bell. Det lyder også til at være den bog havneren snakker om.

mvh Flemming

Titel:
Mester Medlem

HEHEHEHE... Det der er netop fra den bog jeg omtaler. Der er dog så vidt jeg husker en anden passage i samme afsnit der omtaler emnet ENDNU bedre... Men det har vi jo nået til enighed om over telefonen Søren så nok om det.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

står der noget om hvilke motorer der her var tale om? om de blev brugt i en klasse hvor man skal bruge restriktor i indsugning?? blev flowet målt med cylinder og stempel monteret på flowbænken??? alene udformningen på stempel toppen af ventillommer kan give en forskel på op til 5 procent! står der noget om hvem, hvor og måske mest afgørende HVORNÅR disse målinger blev lavet??? PS. var det målinger i to lavede inat? eller var JULEMANDEN indblandet på hans tuningsværksted i GRØNLAND?? snakker vi om RENHESTE eller rene heste??? MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Det står en helveds masse... sagde du ikke at du kente bogen??? Evt. havde læst den eller?

Titel:
Mester Medlem

synes blot ikke dette udpluk DUKUMENTERER noget som helst!

Titel:
Mester Medlem

Det er jeg faktisk ikke helt uening med dig i Søren. Som sagt er det heller ikke lige netop dette udsnit jeg støtter min holdning op af. Men det er vel ikke så vigtigt... Vi blev da enige om det igår.

v/h christian

Titel:
Mester Medlem

hvorfor være enige når vi kan være uenige!

Titel:
Mester Medlem

Ja... :lol: . Det er slet ikke sjovt at være enig... :cry:

v/h christian

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Havneren skrev:
Ja... :lol: . Det er slet ikke sjovt at være enig... :cry:

v/h christian

Aha... så er det derfor de altid griner, når jeg viser mig nede i banken....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time