HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?
Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.
Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.
Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.
Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.