Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 00:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 17:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
syncroGT skrev:
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:
Det er ikke kun dette ene leje som er stået af. har lige fået skilt resten af motoren her i aften. og det er 3 plejl lejer i bunden af plejl stangen som er stået af, og det sidste leje er godt på vej.....!


Ødelagt turbo?


Nej ikke endnu...!
Men vis de kugle leje turboer virkelig er så skrøbelige som folk siger, så står den temlig sikkert også snart af, efter dette motor havari


Det havde været smart hvis olietryksmåleren havde vist noget lige op til det skete.


Ja så viste jeg da hvorfor det havde sket.
Ville være rart vis MS havde et input til olie tryk, og man kunne programere et sted i softwaren at den skulle cutte sprøjt, og gnist, vis olietryk kom under et x antal bar, over 1000rpm f.eks.
Ligesom funktion med den kan cutte, vis boost kommer over et x antal kpa.


Smal sag vel egentligt...
Du kan gøre det med flatshiften og en olietrykskontakt.
Flatshift sætter ind når der er forbindelse til stel gennem en kontakt. En olietrykskontakt giver gennemgang ved manglende tryk. Det var din kontakt - bare vælg olietrykskontakten med passende tryk - der er mange valgmuligheder.

Derefter indstilles flatshiften til at cutte alt fra tomgang og op, hvis der ikke er tryk. Slut-færdig...

Du behøver end ikke en MegaSquirt for det - du kan lave det med et relæ og en olietrykskontakt ;-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 17:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Og hans boks har muligheden for at logge en 0-5volts værdi fra en oletrykstransducer, så man skal såmen bare montere det. Indgangen er der for det samme, og han kan gøre det samme med bensintrykket hvis det er sjovt at se det falde oppe i "den dyre ende"...;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 17:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:
Og hans boks har muligheden for at logge en 0-5volts værdi fra en oletrykstransducer, så man skal såmen bare montere det. Indgangen er der for det samme, og han kan gøre det samme med bensintrykket hvis det er sjovt at se det falde oppe i "den dyre ende"...;-)


Hva heder den indgang siger du :mrgreen:

Er det X6Ekstern X7Ekstern de skal kobles på?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team