Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2003, 06:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvorfor vil det efter din mening være bedre med de tændrør?? har du læst hele denne tråd ?? moses er det ikke ham der bærer på korset??? tro ikke på alle reklamer!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2003, 16:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Att: lqs: Hov-hov, hold lige en sober tone......
Eller forklar mig, hvad et 70 Kg tungt trækors med støttehjul har med biltuning at gøre???????
Og nej, tro ikke på reklamer. Nogensomhelst. Overhovedet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2003, 16:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ihvertfald ikke hvis de ikke er solidt underbyggede at hard facts, der er MÅLBARE og EFTERPRØVELIGE.

Se evt bare på "elturbo" tråden andetsteds. Godt eksempel på hvad marketing har at sige over for folks købelyst. Et underlegent produkt sælger tusindfold bedre end toppen af poppen, hvis "marketingsafdelingen" har fat i den lange ende. Folk kigger nemligt på _indpakningen_ og ikke produktet......!

PS: indpakningen kan forståes bogstaveligt, og i overført betydning. Begge dele ændrer ikke budskabet, men giver stof til eftertanke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2003, 19:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er enig med henrik omkring bosch.Turbomotor kørte med bosch platinrør til DHB.Udstødningsaksel brækkede af turbo.Da vi tog tændrør ud var der ingen porcelæn på tændrør.Det var fløjet af og smadrede vinger i turbo.Så jeg kan ikke anbefale bosch til turbomotor.Vil lige sige at han satte din gamle orginale igen og det gik jo meget godt må man sige.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 01:15 
tror ikke det var der for den turbo gik itu ! hvis du tænker på hvad der blev forlangt af pågældende turbo kontra hvad den var lavet til er du mere på sporet !!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 01:17 
for fanden hvor sidder de knapper tæt !!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 07:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Meget muligt at det er en kombination af flere ting.Men faktum er da vi pillede tændrør ud var er inge porchelæn på.Det står folk frit for hvad for nogle tændrør de vil køre med.Jeg siger kun hvad JEG har oplevet.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2003, 09:05 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jeg er tidligere blevet kraftigt frarådet af Bosch at bruge deres Super 4 tændrør til turbobiler / tunede biler. Det var en snak vi havde under indkøring af en Uno Turbo på et af Boschs egne rullefelter.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 01:43 
til tunede motore (ingen erfaringer med tryk ) er ND (Nippon Denso) og NGK gode hvis man dimmensionere dem rigtigt (det rigtige glødetal e.t.c) dog er min erfaring at effekten ikke alene hentes i tændrøret, et korrekt dimmensioneret tændingsanlæg er mindst lige så vigtigt (også vigtigt på en bil m. eftermonteret turbo da. øget komprissionstryk hvad enten det kommer fra en turbo/kompressor eller ved at fjerne materiale fra topstykket, vil kræve et øget spændingspontentiale mellem tændrørets elektroder) tændingsanlæget skal have god kontakt (rimeligt kabel dog uden at der går HIFI-nørd i den) til +/-

hvis bilen har elektronisk tændingsanlæg kan man eftermontere en pigyback (elektronisk boks til at ændre signalerne til og fra orginalboksen "snyder" orginalboksen) (eller starter med deluxe løsningen, et komplet motorstyringsanlæg), herved kan man justere tændingen præcist, det kan give lidt heste og ofte kan det hvis det monteres på en orginal motor give følesen af en mere "smidig" og omdrejningsvillig motor. de fleste moderne standard motore har, muligvis pga. øgedet miljøkrav og krav om km/l en noget nærig benzinindsprøjtnings-styreenhed, hvilket kan give føelsen af at der er noget mere i motoren men den virker "træg" her kan nogle "piggybacks" også regulere lidt, så man får føelsen af en friskere motor (hvis man ikke kan gøre det vhja. piggybacken kan man prøve at indskyde en modstand over enten er det kølevandstemperaturen eller også er det benzintemperaturføleren, og derved snyde boksen til at tro at motoren stadigt er kold. herefter går boksen i koldstartsprogram og giver ekstra benzin (enten via tilskudsdyse ellers via forøget åbningstid på alm. dyser) virker (med sandsynelighed) ikke på alle biler.

tændingsanlæg med platiner (mekanisk kontaktsæt) kan køre udemærket hvis man vil justere dem dagligt (skift dem dog ud til elektronisk hvis du vil tune)

(husk at kontrollere at turboen ikke blæser indsugningsventilernes smøring tilbage op via ventilstammerne)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 03:32 
hej jegs. lige et par ting du må forklare! hvilke std. biler kører med benzintemperaturføler? hvad er det for en smøring af indsugningsventiler du skriver om til sidst i dit indlæg? på forhånd tak!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team