Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 20:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 11:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 11:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Sorry R8 havde kun 1.67 Bar abs :oops:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 11:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
audi_claus skrev:
Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.


der er en anden læser af autotechnology iblandt os, ok blad :wink:

ja den går godt den audi men som du skriver er det 2,67 og 2,94 bar abs
hvilket svarre til 1,67 og 1,94 bars lade tryk (afhængig af atmosfærrisk tryk) men rigtig nok mere en de 1,4 bar Finn og Daugbjerg anbefaler

edit: :ha: ja jeg startede altså på min post før du nåede at rette det, men blev afbrudt af en kollega og så ikke din rettelse så det er altså ikke for at lyde som en papegøje, jeg må bare lære at skrive noget hurtigere :hrmpf:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 17:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 17:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ae86 skrev:
En lille note :reading:

Ifølge Garrett var Mazda først med OEM monteret (Garrett) ballbering turbo

jeg går udfra at det er i 6 serien, men kender ikke så meget til Mazda

Nu køre Mazda nok ikke med 2 bars (relativ til atm) ladetryk standard, men nok snarre omkring de 0,8 og jeg tvivler på at en oem ville begynde at montere kugleleje turboer hvis de tvivlede på holdbarheden


det kan næsten ikke være en mazda 6 da focus RS kom før den, og jeg er ret sikker på at den har en kugleleje turpå på. men måske en RX7 eller noget i den stil når mazda kom først

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 17:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..


Enig i at folk selv må træffe beslutningerne, fordele og ulemper ved begge er vist belyst....

"Kina T70" er dog ikke 360grader originalt, men derimod 270graders.
Og ja, de er stærke nok, men der optræder "smuttere" imellem dem. Kvaliteten er ikke 100% ensartet. Tilgengæld er de billige ifht garrett.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 17:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jo dem som www.turbomotor.dk har, er der 360 graders i fra ny af.
Ved ikke om der er i andre.
Som sagt, der er mange der sælger dem, og kvalitet svinger sikkert meget..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 17:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
En lille ide der kunne være sjov..... modificere en T70 center del med et par SKF/FAG lejer og bibeholde det 360 graders tryklejet.... bare for at se om det kan holde :) henrik nævnte at der i det udvidede katalog var lejer der kunne klare 150k+ omdr

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 18:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis folk mener at en kuglelejer er lige så robust som almindelig med 360 grader, så lad folk om det.
Det er ikke det tråden gik ud på, men at T70 er en ret effektiv turbo trods many beskyldinger om det modsatte.
Desuden er det KKK K27 indmad i den, så det er ret nemt at få reservedel til den, hvis den skulle gå istykker..

Nu er jeg vist ved at tabe tråden - jeg troede at T70 var en kugleleje turbo; men det er kkk 27 da ikke ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 18:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mads B 405 2.0 skrev:
En lille ide der kunne være sjov..... modificere en T70 center del med et par SKF/FAG lejer og bibeholde det 360 graders tryklejet.... bare for at se om det kan holde :) henrik nævnte at der i det udvidede katalog var lejer der kunne klare 150k+ omdr


Grunden til at jeg ved de findes er netop fordi jeg overvejede at ændre en lastvognsturbo til kuglelejer. Der er kun eet problem i det: Enkeltstyksprisen, selv med et godt "bagland" er skyhøj.

Men jeg har ikke opgivet ideen endnu.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team