audi_claus skrev:
Audi R8 Le Mans racer havde to Garrett turboer med max tilladeligt ladetryk på 2.67 Bar abs (begrænset af regulativ) og det var en meget stabil bil ca 550Hk på 3.6 L og tilsvarende har dieseludgaven R10 2 stk TR3076R på max 2.94 Bar abs.
Så de burde jo kunne holde til en del tryk, hvis de behandles rigtigt.
Det var udgangspunktet for mit oprindelige spørgsmål - hvad ødelagde turboen ?
Jeg har bemærket, at tuningsfirmaeri USA er begyndt at have olie-restriktorer på programmet så det er jo nok som beskrevet at olie er godt - men i rette mængder.
der er en anden læser af autotechnology iblandt os, ok blad
ja den går godt den audi men som du skriver er det 2,67 og 2,94 bar abs
hvilket svarre til 1,67 og 1,94 bars lade tryk (afhængig af atmosfærrisk tryk) men rigtig nok mere en de 1,4 bar Finn og Daugbjerg anbefaler
edit:

ja jeg startede altså på min post før du nåede at rette det, men blev afbrudt af en kollega og så ikke din rettelse så det er altså ikke for at lyde som en papegøje, jeg må bare lære at skrive noget hurtigere
