uden at kunne bevise det, for jet kan ikke huske hvor det er læst, så er der ikke en 100% fast procedyre for hvordan man måler oktantallet, altså kunne det jo godt tænkes at de billigere selskaber bruger en lidt mere "elastisk" målemetode for at kunne spare lidt på de dyre aditiver.
ved godt at det har været oppe og vende en del steder osv. hvor det er påstået at der ingen forskel overhovedet er på benzinen, men mit røv-o-meter siger mig noget andet. hvor følsomt det så er gider jeg ikke diskutere.
her er for øvrigt min teori om de 97 oktan i v-power, som jeg for øvrigt altid tanker på min crx da den ikke har bankesensor:
i tyskland er der v-pover på 101 oktan, det er 3 oktantal højere end de normale 98, i danmark er det tilsætningsstof der giver forskellen mellem 95 og 98 blevet frivilligt forbudt, altså er det "forbudt " at sælge 98 med mindre man er godkendt.
hurtigt regnestykke: oktan 95 plus de dyre oktan forhøjende stoffer fra tyskland = oktan 98, men da det jo er "forbudt" at sælge 98 kalder vi det 87 og ingen har ondt i røven af det...
dette er en TEORI, bare så folk ikke begynder på alt muligt med om jeg kan dokumentere det osv, men fakta er at min gode gamle hysteriske motor uden bankesensor kører væsenligt bedre på v-pover end på den alm 95 fra jet...
edit: mener ret så bestemt at v-power var 95 i de gamle dage...