MTECH skrev:
hjulet er ca 30% lettere end et tilsvarende hjul der ikke er fræst ud,udover det flower de typisk ca 200hk mere på samme størrelse hjul så efektivitet er med,precisions nye keramiske kuglelejer er lavet så de er stærkere aksialt end alm kugleleje turboer.

her er den omtalte 67mm turbo billet og ikke billet bemærk materialet omkringmøtrikken..
jeg syns det sjovt man kan stille sig skeptisk overfor noget som blir brugt i hele verden med stor succes og ikke mindst drage paraleller med old gammel teknik. velkommen til år 2011!
udover det så går spørgsmålet på om den omtalt mp 67mm turbolader kan lave 900 hk.. jeg har nemlig ikke set andre 67mm turboer end precisions turbo der KAN lave 900+ så jeg venter spændt på dynograf så jeg ligeglad hvilken motor og brændstof der blir brugt

Interessante betragtninger.
Først; Hvad er forskellen på precisions nye keramiske kuglelejer, som ikke er i en almindelig kuglelejeturbo?
Materialet inde i midten gør intet for hjulets accelerationsvilje, og kun meget lidt for flowet, men hjulgeometrien kan gøre en del på virkningsgraden. 30% lettere hjul kan man nemt få, men lad os se dem reklamere med 30% lettere inertimasse istedet.
Velkommen til år2011, hvor bedste salgsteknik sælger bedre end bedste produkt, og hvor den kommercielle afdeling fremhæver de specs med den øjeste værdi(uanset hvor irrelevante disse data måtte være, feks reduktion i hjulets totalvægt, uden at oplyse reduktionen i hjulets inertivægt).
Skeptisk eller ej, så kan man vælge at stole blindt på "hele verden", eller tænke lidt over det selv. Alle børnene i børnehaven har alle sammen mindst 32" fladskærm på værelset, ihvertfald fra min datters synsvinkel....hele verden.
Men kunne være interessant at rulle et par udvalgte turboladere op imod hinanden.
Nu er det snart så længe siden at jeg knapts kan huske data, men jeg mener en vis 2JZ nåede 750hk med en HX55, og det var ikke så voldsomt stort et hjul, måske kun 66mm? det kan lqs måske huske.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!