Supra MK4 skrev:
møffe skrev:
Supra MK4 skrev:
møffe skrev:
klyfax skrev:
Lidt utroligt man kan nå så stor en liter effekt uden en ENESTE HKS stump

hvad kunne den så ikke kunne opnå MED de dyre dele?
Der er jo mange der har lavet 4agte, både i dk og udlandet.
Jeg har ikke set nogen lave flere hk ved samme tryk, selv med en spise seddel længere en en toilet rulle.
var nu også men i sjov.
ofte skifter man vel til bedre dele af den overbevisning at det er nødvendig. det er nok de færreste der faktisk skifter pga viden om at det er nødvendig. så de dyre dele ofte mest bling bling, frem for en nødvendighed. men det er da flot den kan nå den effekt på std dele.(hvis man kan kalde delene som jo faktisk er bygget til en special model, og ikke en 1,3 12V motor) så mere tryk på svinet, revne det skal den sq.. lol.
Så speciael er den ikke, kun orginal 145hk

den bygger stadig på en lækker bund, hvis den også er et kopi (vi bruger lige dette ord) af den gamle BDA maskine, som var godt oppe i effekt både som 1,8 og 2,1 evo. men en 1,6 med 20V og 145hk er stadig ikke hvardags kost dengang den var ny. den besidder vel noget stål krumtap og svinghjul og andre lækre sager siden den kan klare så meget effekt på std dele. tvivler på at det er støbte dele som i de fleste motore, så et eller andet specielt må der da være i den.
men enig i at mapningen er en stor del af hvad der kan pryles ud af den, dog er jeg ikke tyben der gider at vente på et lods i røven ved 9600omdr (tror jeg det var jeg læste) i min verden er der mere at komme efter i en gadebil der gider at komme ud af hullet fra starten af. men respekt til dem der gider.
men stadig flotte tal.