Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
turbo tryk http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11283 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | john [ 22 jan 2005, 16:15 ] |
Titel: | turbo tryk |
Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af??? |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 22 jan 2005, 16:20 ] |
Titel: | |
på din Puch Maxi, eller hvad er det du mumler om? |
Forfatter: | Dennis [ 22 jan 2005, 16:22 ] |
Titel: | Re: turbo tryk |
john skrev: Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af???
en rigtig god idé er nok lidt mere info.... hvilken bil og hvad er derlavet ved den. |
Forfatter: | FiatNørden? [ 22 jan 2005, 16:36 ] |
Titel: | |
bare skur som du aldrig har skruet før hehe... (NOT) |
Forfatter: | john [ 22 jan 2005, 17:13 ] |
Titel: | |
Det er en lancia intergrale den køre normalt 0,8 bar |
Forfatter: | HenrikGM [ 22 jan 2005, 17:14 ] |
Titel: | Re: turbo tryk |
john skrev: Hvor højt kan jeg hæve turbo trykket uden at motor og turbo står af???
Well, der findes motorer der jævnligt når 12-15bar uden at stå af(med det samme), så lad du bare som en tovli. INFO FOR HULEN!? Snakker vi om en traktortrækker, eller om en bmw isetta?? |
Forfatter: | Havneren [ 23 jan 2005, 19:27 ] |
Titel: | |
12 - 15 bar... Jeg vil nu ikke anbefale John at lade så hårdt på sin motor, Henrik. Mange gange bagynder dysserne ikke rigtig at kunne følge med ved omkring 8 bar på de motorer der. For en sikkerhedsmargen vil jeg ikke mene at John bør lade med mere end 6 bar. Det burde jo også være nok til de fleste... v/j Christian |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 jan 2005, 19:38 ] |
Titel: | |
En bosch rækkepumpe, med 13mm elementer, og vandindsprøjtning både før pumpen, og i manifolden plejer at kunne klare de 12bar, uden det vilde problemer, men forsvinder vandtrykket, så går EGT lige på 1180grader, og så er det nat til den første turbo. Meget spektakulært. De bliver bare lidt svære at starte, de motorer. Og så lider de nok lidt under rigeligt forurening. Man får den nok ikke igennem syn, efter bilinspektøren er kulsort i bærret efter fuldgastesten.... Men hvem ved, måske manden (john?) har en ganske almindelig bil...hvem ved. ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 23 jan 2005, 20:10 ] |
Titel: | |
I to går simpelthen synkront for meget i selvsving.... ![]() ![]() "Det er en lancia intergrale den køre normalt 0,8 bar", skrevet af vores gæst for ca. et døgns tid siden... Henrik, fortæl da lidt mere om de der maskiner med vandindsprøjt, og gerne links??? Sidder allerede og savler.... Hmm, nå-ja, sidder jo altid og savler.... ![]() ![]() |
Forfatter: | bmwmanden [ 24 jan 2005, 00:08 ] |
Titel: | |
Hej Delta integrale er jo som bekendt en motor med standard turbo monteret...derfor vil jeg mene, uden at basare det på erfaringer på netop denne motor, mene at du snildt kan hæve ladetrykket til lige over 1 bar, så skulle det i hvert fald kunne holde ret længe. Tror også at du vil kunne hæve det helt op til 1,4 måske 1,5 uden at det sprænger i luften, lige foreløbigt i hvert fald ![]() PS: Til de andre herinde...seriøsiteten synes at være faldet ret drastisk herinde det seneste stykke tid... |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |