Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Turbo og Kompressor http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12560 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Gæst [ 10 maj 2005, 18:25 ] |
Titel: | Turbo og Kompressor |
Hej med jer, Hvem laver komplette turbo kits? og komplette kompressor kits? Kender Enginetech GS-Tuning Palms Auto ScanTurbo PLR-Tuning Vestsjællands Auto Elektrik Hvad er erfaringen med dem jeg har nævnt? Og er der andre? Det drejer sig om en Polo GTi fra 2001 vh. Michael |
Forfatter: | svan [ 10 maj 2005, 23:03 ] |
Titel: | |
Hej Michael! Lyder sgu som en spændende cocktail du har gang i dér. Først og fremmest skal jeg lige sige at jeg ikke har købt komplette løsninger hos nogen af disse firmaer, så min vurdering baseres udelukkende på omtale fra andre, på nær scanturbo hvor både Birger og Peter altid er meget hjælpsomme hvis man har spørgsmål, men det er jo mest med henblik på køb af turboladere da de jo ikke laver komplette kit men kun leverer delene. Palm har jo efterhånden sendt en del kompressorladede Polo'er på gaden og de skulle efter sigende gå rigtig godt og have en god holdbarhed. Enginetech (entech) er jo nærmest berømt for deres upgrade løsninger af specielt VAG 1,8T motoren, Claus er en temmelig dygtig håndværker og kan lave rørføring og manifolde så du også kan være bekendt at vise motorrummet frem, det er måske ikke det billigste sted at handle men løsningerne bliver bygget til at kunne holde, jeg har selv haft rådført mig med Claus i forbindelse med driftsikkerheden på min Escort turbo og hans råd gav pote. VAE har jeg egentlig kun læst om, der er vist rullet en del spændende ting ud derfra bl.a. Corollaen med både turbo og kompressor, det er da noget som kræver omløb for at få til at spille, de laver vist en del optimering og virker som et solidt firma, men igen, det er baseret på ren omtale. Endelig er der jo tyskerne som eks. B&B og Rothe motorsport, Rothe lavede på et tidspunkt en Lupo GTI med turbo og 185 hk, vildt! Sluttelig skal du gøre op med dig selv, hvad målet egentlig er, den der med at " jeg skal bare lige have de sidste 30 hk" har vi alle sammen hørt, specielt med trykladning, man bliver besat af det møg ![]() Du skal også lige være opmærksom på at tuningsfirmaer har det med at sno sig uden om ansvar hvis der sker noget med din bil, tuning og tuningsstumper er faktisk altid uden garanti da det jo ofte er svært at bevise hvad årsagen til skaden er. Tuning er sjovt, rigtig sjovt endda, men absolut ikke omkostningsfrit og ej heller risikofrit. pøj pøj med projektet og lad os høre hvad det bliver til. svan MANGLER STADIG EVNEN TIL AT BESVARE SIMPLE SPØRGSMÅL MED KORTE PRÆCISE SÆTNINGER |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 11 maj 2005, 01:04 ] |
Titel: | |
svan skrev: Palm har jo efterhånden sendt en del kompressorladede Polo'er på gaden og de skulle efter sigende gå rigtig godt og have en god holdbarhed.
Nu er det ikke ligefrem de bedste anbefalinger man hører om dem.. Deres rullefelt er dog vist ganske seriøst, de kan sagtens hive 20-30 hk, ud af en std. sugemotor ![]() |
Forfatter: | Staalanden [ 11 maj 2005, 03:38 ] |
Titel: | |
Har også hørt flere dårlige ting om palm og deres rullefelt. Ville nok anbefale VAE. De har rimlig godt styr på tingene |
Forfatter: | svan [ 11 maj 2005, 09:34 ] |
Titel: | |
Hej drenge! Jeg er tilbøjelig til at give jer ret, men mon ikke det mere er reglen end undtagelsen at en del tunere har tendens til at ændre lidt parametre for at give et flot resultat, papir er jo taknemmeligt, og folk bliver jo gladere hvis der står 155hk end hvis der står 145 hk, specielt hvis man har smidt 40k for at få lavet det. Men nu var det jo deres tekniske formåen og ikke deres rullefelt der blev spurgt til, og vi kan da ikke komme uden om at Palm har lavet en del løsninger som bare kører, og så kan man jo altid få en ikke partisk institution til at rulle den, eks. teknisk skole. Alle tunere har på et eller andet tidspunkt haft et projekt som gik knapt så godt, og der skal altså ret mange succes historier til før det er glemt. svan |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 11 maj 2005, 09:41 ] |
Titel: | |
svan skrev: Hej drenge!
Jeg er tilbøjelig til at give jer ret, men mon ikke det mere er reglen end undtagelsen at en del tunere har tendens til at ændre lidt parametre for at give et flot resultat, papir er jo taknemmeligt, og folk bliver jo gladere hvis der står 155hk end hvis der står 145 hk, specielt hvis man har smidt 40k for at få lavet det. Men nu var det jo deres tekniske formåen og ikke deres rullefelt der blev spurgt til, og vi kan da ikke komme uden om at Palm har lavet en del løsninger som bare kører, og så kan man jo altid få en ikke partisk institution til at rulle den, eks. teknisk skole. Alle tunere har på et eller andet tidspunkt haft et projekt som gik knapt så godt, og der skal altså ret mange succes historier til før det er glemt. svan Ja, der er vi som sådan enige ![]() |
Forfatter: | Gæst [ 11 maj 2005, 09:59 ] |
Titel: | |
Okay, jeg har smidt dem nogle mails, men mangler selvfølgelig stadig at høre lidt om PLR tuning, GS-Tuning osv. Har også på fornemmelsen at Entech og Palm har styr på det de laver. vh. Michael |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |