Powerforum
http://www.powerforum.dk/

uno t
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12601
Side 1 af 1

Forfatter:  H E [ 14 maj 2005, 18:54 ]
Titel:  uno t

min uno turbo lader ikke ordenligt i første gear men det bliver bedre når man kommer vidre igennem gearene og jo højre omdrejninger? Er der nogle der ved hvorfor den ikke lader ordenligt, er det noget med motorstyringenm.
Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.

Forfatter:  Morten VJ [ 14 maj 2005, 19:34 ]
Titel: 

Jeg vil mene at det er en meget normal opførsel.

MVH

Morten

Forfatter:  H E [ 14 maj 2005, 20:14 ]
Titel: 

Har tænkt på det men det kan ikke være rigtigt for med den gamle turbo træk den fint, og bov`en luftede fint ud det gør den ike mer.

Forfatter:  svan [ 15 maj 2005, 09:58 ]
Titel: 

Hej!

Nu kender jeg ikke afsindigt meget til uno t, så det er nok et skud i tågen.

Det kan jo skyldes at turboen er lige stor nok, iflg. scanturbo er T25 laderen anbefalet FRA 1,3 til 1,8 hvorimod en T2 lader anbefales fra 1,1 til 1,6, hvornår (rpm) laver den max ladetryk i de andre gear?
En Escort turbo med T3 lader, eksploderer heller ikke i første gear, det kommer også op gennem gearene, så det lyder altså som rimelig normal opførsel som også Morten skriver.
Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen

svan

Forfatter:  Dagooz [ 15 maj 2005, 15:40 ]
Titel: 

Et tip kunne måske være at kigge i fiatklubdanmark.dk 's forum. Måske der er hjælp at hente der.

Forfatter:  havnerenn [ 15 maj 2005, 20:36 ]
Titel: 

Motoren løber fra ladetrykket i 1.gear... Det er som morten siger jo meget almindeligt! Lige som rigtig vilde turbo biler kan gøre på et enerti feldt... Turboen når ganske enkelt ikke at lave tryk før gassen er sluppet igen.

Forfatter:  John Sahl [ 16 maj 2005, 00:32 ]
Titel:  Re: uno t

H E skrev:
Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.


Det er ganske normalt, nu du har en større turbo på oplever du det bare mere tydeligt end du gjorde med den gamle T2/IHI-lader, så slap du bare af ;-)

Forfatter:  John Sahl [ 16 maj 2005, 00:33 ]
Titel: 

svan skrev:
Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen


Slangen til at styre BOV'en er for lille, eller hullet i studsen er for lille...

.

Forfatter:  fraguzz [ 23 maj 2005, 10:21 ]
Titel: 

:roll: har du prøvet det som vi snakkede om ved Mac D tåstrup?

Forfatter:  grydesvamp [ 24 maj 2005, 15:01 ]
Titel: 

ang bov skal man lige være helt sikker på at der er direkte forbindelse til manifold da min pifter i "hak" pga der er koblet en ekstra vacum slange til karben..

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/