Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Hvor mange CCm...? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12727 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Henrik@RaceX.dk [ 26 maj 2005, 18:51 ] |
Titel: | Hvor mange CCm...? |
Hejsa Jeg skal stille og rolig have samlet ind til en ekstra motor jeg kan gå og hygge mig lidt med. Min ide var egentlig at lave en 2,1L G60. Men er det for meget? Eller skal man vælge f.eks 2,0-1,9 eller? 1,9L er vel fordi at man så kan undgå at skal skifte krumtap. Så hvad er den optimale at lave? Standad er det en alm 1,8 G60 blok! |
Forfatter: | møffe [ 26 maj 2005, 19:59 ] |
Titel: | |
lavede ÖTTINGER ikke nogle vilde motore til G60´erne ?? for så er det jo bare at finde deres data og kopiere dem. |
Forfatter: | Henrik@RaceX.dk [ 26 maj 2005, 20:01 ] |
Titel: | |
Ikke hvad jeg ved af ihvertfald. Mig bekendt er det kun 16V'ern Oettinger har haft fat i |
Forfatter: | møffe [ 26 maj 2005, 20:03 ] |
Titel: | |
har sådan en egenteligt stål krumtap og smedestempler? og hvad er std komp? |
Forfatter: | Henrik@RaceX.dk [ 26 maj 2005, 20:05 ] |
Titel: | |
G60 motoren? |
Forfatter: | møffe [ 26 maj 2005, 20:17 ] |
Titel: | |
ja. std. hvilke specs har den? |
Forfatter: | Henrik@RaceX.dk [ 26 maj 2005, 20:22 ] |
Titel: | |
1,8 8V med G-lader 160 HK ved 5800 RPM 225 NM ved 3800 RPM komp: 8:1 Elektronisk indsprøjtning: DIGIFANT |
Forfatter: | møffe [ 26 maj 2005, 21:39 ] |
Titel: | |
ved du ikke hvilken indmad der er i sådan en.. om den har stålkrumtap og smedede stempler?? det er jo ikke helt uden betydning for hvad den kan klare af hk. men 230hk er da meget almindeligt. men er der ikke nogen inde på club golf´s hjemme side der har nogle lækre løsninger, de plejer nok at vide hvad de snakker om. men på en tryk ladet motor skal man bore så lidt som muligt. skal man ha flere ccm så skal den ha større slag. men det er vel nemt nok. det er vel bare at montere en krumtap fra en 2,0 8v |
Forfatter: | Henrik@RaceX.dk [ 27 maj 2005, 06:13 ] |
Titel: | |
Stempler og krumtap er alm. Ventilerne er natriumkølede. Jeg skulle gerne have +250 HK nu med de nye setup jeg har fået! Og der kører jeg stadig med standard stempler, men i den nye motor skal de skiftes ud med et sæt fra JE-Pistons. Men vil lave det ordentligt fra start af, så hvis det var en fordel med større ccm, skulle stemplerne selvfølgelig købes efter det. CGD er der ingen hjælp at hente, er der generelt ikke om G60 her i landet, så jeg har mere eller mindre gjort mine egne erfaringer:) /HENRIK |
Forfatter: | Wildert [ 27 maj 2005, 06:21 ] |
Titel: | |
Der er et eller andet listigt med at man kan bruge krummeren fra enten ABF eller evt. en af 20V motorene - ikke det nemmeste i verden svjv - men der er i hvert fald én af de krumtappe der er smedede. Tjek VWVortex' forum: Technical -> Hybrids - der burde du kunne finde noget. Jeg har været rendt ind i sådan en historie derinde tidligere, men jeg kan ikke lige huske detaljerne. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |