Volvo-Dennis skrev:
Okay, oven i hver insugningsmanifold sidder der godt nok en lille forskruning, 4 ialt selvfølgelig... (på cyl. 4 sidder der en studs til bremseforstærker og de andre er blændet af..) Så hvis man tog noget slange og satte på 2'eren og 3'eren og så et lille t-stykke og så til strømdordeleren, så skulle det køre nogenlunde? Jeg har bare hørt at den metode ikke duede, for studsen SKULLE sidde i karburatoren.. Men jeg prøver det her!! Ved du forresten hvad en indkøring på rullefelt af de karburatorer ca. vil koste?
Ingen anelse om pris på rulning, men få fat i nogen der ved noget om det - særligt om tændingsdelen for det er ikke så nemt at modificere så det gør noget.
Det der med at den skal sidde i karb'en er noget fis - hvorfor? Kig på den oprindelige tilslutning - den sidder på motorsiden af spjældet i karb'en - længere er den såmænd ikke.
Men ja, at hooke den op til 2 og 3'eren på den måde er ikke helt skævt. Evt. kan du indbygge en forsnævring f.eks. ved hjælp af en kontaktdyse til en MIG svejseværk (ca. 1 mm. - så kan du bore op derfra), og måske et benzinfilter for at udjævne pulserne. Det er trial and error.
Men du kan sagtens høre i tomgang om du har et ujævnt vakuum - du vil høre sådan en klikken fra strømfordeleren - det er fordi avanceringsmekanismen hele tiden bliver aktiveret og deaktiveret - det giver lidt lyd

. Prøv evt. først med vakuum kun fra en cylinder og uden forsnævringer osv. - så kan du sikkert høre det.